Home » Geld » Toeslagen
Toeslagen

Gratis geld? Het kan zijn dat je in aanmerking komt voor toeslagen van de overheid. Maak gebruik van de beschikbare regelingen en bespaar zo veel geld!

Hoe bereken ik mijn huurtoeslag
Hoe bereken ik mijn huurtoeslag

Door: Adine Versluis

Als je een huis huurt en met je inkomen onder een bepaalde grens blijft, dan kan het zijn dat je in aanmerking komt voor huurtoeslag. De Belastingdienst betaalt dan een deel van je huur, als het ware. Wil je weten of jij in aanmerking komt voor huurtoeslag? Bereken het dan zelf! Dit kan heel gemakkelijk door de stappen in deze hoedoe te volgen.

Home » Geld » Toeslagen

Hoe vraag ik huurtoeslag aan

Door: Adine Versluis

Geld krijgen om je huis te betalen? Het klinkt misschien onwaarschijnlijk, maar het kan echt. De Belastingdienst heeft namelijk allerlei potjes waarmee ze helpen om de kosten voor mensen te verlagen. 'Huursubsidie' is één van die potjes. Het grootste voordeel? Huursubsidie is zo aangevraagd!

Home » Geld » Toeslagen

Hoe vraag ik zorgtoeslag aan
Hoe vraag ik zorgtoeslag aan

Door: Adine Versluis

Iedere Nederlander is verplicht een zorgverzekering af te sluiten. Om ervoor te zorgen dat de kosten van die verzekering voor iedereen betaalbaar blijven, geeft de overheid je - als je daarvoor in aanmerking komt - een bijdrage: de zorgtoeslag. Zorgtoeslag aanvragen kan heel eenvoudig via het speciale programma van de Belastingdienst.

Home » Geld » Toeslagen

Hoe bereken ik mijn zorgtoeslag

Door: Adine Versluis

Een zorgverzekering afsluiten is niet alleen verstandig; het is ook verplicht. Om te voorkomen dat de zorgpremie een ondraagbare last wordt, komt de overheid mensen in de kosten tegemoet met de zorgtoeslag. Of je recht hebt op zorgtoeslag kun je eenvoudig berekenen.

Home » Geld » Toeslagen

Hoe bereken ik mijn kinderopvangtoeslag
Hoe bereken ik mijn kinderopvangtoeslag

Door: Adine Versluis

Nederland telt steeds meer gezinnen waarvan beide ouders werken. Dat betekent dat er voor steeds meer kinderen gebruik wordt gemaakt van kinderopvang. Geen goedkope oplossing, maar soms wel de enige. Gelukkig biedt de Belastingdienst een helpende hand door kinderopvangtoeslag te geven aan mensen die voldoen aan de door hen gestelde eisen.

Home » Geld » Toeslagen

Hoe vraag ik kinderopvangtoeslag aan

Door: Adine Versluis

Als je kind dagelijks naar de kinderopvang moet, dan kan dit aardig in de papieren gaan lopen. Gelukkig hoef je niet altijd alles zelf te betalen; in de wet Kinderopvang is geregeld dat sommige gezinnen in aanmerking komen voor een toeslag. Die toeslag kun je zelf gewoon via internet aanvragen.

Home » Geld » Toeslagen

Hoe vraag ik kinderbijslag aan

Door: Adine Versluis

Ouders en verzorgers van kinderen tot 18 jaar kunnen een bijdrage krijgen in de kosten die ze maken: kinderbijslag. Die kinderbijslag wordt elk kwartaal uitbetaald door de Sociale Verzekeringsbank. Tenminste, als je kinderbijslag hebt aangevraagd. Moet je jouw aanvraag nog regelen? Hier lees je hoe je dat doet.

Home » Geld » Toeslagen

Hoedoeners in de spotlight
Gigi Schuiten
Lid sinds: 3 juni 2008
Aantal Hoedoes: 7
Petra Megens
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 17
Marieke van Oosterhout
Lid sinds: 31 maart 2008
Aantal Hoedoes: 24
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!