Home » Sport & spel » Kaartspellen » Hoe kan ik gratis online pokeren

Hoe kan ik gratis online pokeren

Document acties
  • Tijdshoeveelheid 7 dagen
  • Moeilijkheidsgraad: uitdagend
Bestond gokken met kaarten al sinds de 12e eeuw in Europa, pas in de 21ste eeuw lijkt het echt een hype te zijn geworden. Nu wordt er zelfs door scholieren in de pauze gepokerd (met echt geld) en voert de politiek de discussie of het een gokspel of een behendigheidsspel is. Feit is dat je met pokeren heel veel geld kan winnen óf verliezen. Vind je het gewoon een leuk spel en interesseert jou dat geld niet zoveel, dan kun je online terecht. Type ‘online gratis pokeren’ op Google in en je krijgt duizenden hits. Hoedoe licht een tipje van de sluier op hoe en waar je je geluk kunt beproeven.

Hoedoe door: Noortje van Dorp

Bekijk het profiel van Noortje van Dorp
Aantal Hoedoes: 125

Benodigdheden

  • Computer met internetverbinding
  • Bij download: benodigde schijfruimte
  • Gezond verstand

Stappen

  1. Leer gratis pokeren

    Om gratis te kunnen pokeren, moet je natuurlijk eerst kúnnen pokeren. De ins en out over 'real life' pokeren kun je lezen in de hoedoe 'Hoe word ik een sterke pokerspeler'

    ! Tip: Lees eerst goed alle voorwaarden door, voordat je ergens je gegevens achter laat.

  2. Download een pokerprogramma

    Zoek je op internet op gratis online pokeren, dan kun je eigenlijk kiezen uit twee opties: online spelen zonder download en online spelen met download. Op Poker-gratis.org kun je bijvoorbeeld een programma downloaden om te pokeren met spelers in Nederland én de rest van de wereld. Het aanbevolen programma, Party Poker, is volgens de website een betrouwbaar programma dat alle benodigde vergunningen bezit. Na het downloaden en installeren maak je een account aan. In de ‘lobby’ kun je vervolgens alle informatie vinden over de diverse spelvormen en –varianten. Rechts in het beeldscherm staan alle tafels waaraan gespeeld wordt. Door dubbel op een tafel te klikken, kun je aanschuiven. Is de tafel vol, dan kan je op een wachtlijst gezet worden.

    Party Poker is slechts één van de vele gratis pokerprogramma’s. Ook bij deze stap geldt: lees eerst alles zorgvuldig door (bijvoorbeeld benodigde schijfruimte e.d.) voordat je tot downloaden overgaat.

  3. Of speel gratis online poker

    Sinds kort is er ook een enorme opkomst van gratis online pokeren zonder download. Handig, want zo ben je niet gebonden aan een bepaalde computer om jouw favoriete pokerspel te spelen. Doordat je geen software hoeft te downloaden is het 100% veilig en virusvrij. De pokerprogramma’s maken veelal gebruik van Java en Flash. 

    ! Het is vaak wel noodzakelijk om een account aan te maken voordat je online gratis kunt pokeren.

  4. Toch spelen om geld? Doe mee aan een freeroll

    Poker je gratis online? Dan hoef je ook geen bakken met geld te verwachten. Of toch wel? Er is een klein kansje om geld te winnen in zogenaamde ‘freerolls’. Dit zijn pokertoernooitjes, georganiseerd door pokersites, om nieuwe klanten te trekken. Je hoeft je niet in te schrijven én je kunt echt geld winnen. Moet je wel heel goed zijn; professionele pokeraars hebben er een uitdaging van gemaakt om aan deze freerolls mee te doen. En niet zonder succes. Maar niet geschoten is altijd mis!

    Pokerlistings.nl heeft online een up-to-date lijstje van de beste gratis freeroll pokertoernooien.

Do's

  • Goed alle voorwaarden doorlezen voordat je een pokerprogramma downloadt en/of online een account aanmaakt. Weet goed waar je instapt!

Don'ts

  • Verslaafd raken en duizenden euro’s verliezen. Pokeren blijft een gokspel. Of je wint of verliest is misschien voor een heel klein deel te beredeneren. Denk niet dat je onoverwinnelijk bent.

Bron

Diverse pokerwebsites, genoemd in bovenstaande stappen.
Hoedoeners in de spotlight
Susanne Biemans
Lid sinds: 14 mei 2008
Aantal Hoedoes: 9
Irene Herbers
Lid sinds: 7 mei 2008
Aantal Hoedoes: 54
F. Nelissen
Lid sinds: 7 april 2008
Aantal Hoedoes: 23
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!