Home » Werk & carrière
Werk & carrière

Hoe laat ik mijn sollicitatiebrief opvallen

Door: Erik den Draak

Je sollicitatiebrief laten opvallen mag nooit een doel in zichzelf zijn. Sterker nog, een sollicitatiebrief die te veel opvalt kan zelfs tegen je werken. Val dus liever op vanwege de inhoud van je brief. Dat is al een uitdaging op zich!

Home » Werk & carrière

Hoe stuur ik een effectieve open sollicitatie?

Door: Petra van Haasteren

De vacatures liggen op dit moment niet voor het oprapen. Je zal ook niet de enige zijn die op zoek is naar een baan in jouw branche. Daarbij is het reageren op vacatures een van de minst effectieve methoden om werk te vinden. Je doet namelijk wat iedereen al doet en je komt misschien wel op een stapel van 40 andere kandidaten. Het is daarom belangrijk om eens verder te kijken naar andere opties om werk te vinden. Een optie die vaak veel effectiever is, is het schrijven van een open sollicitatie naar een bedrijf.

Home » Werk & carrière

Hoe solliciteer ik

Door: Match4U

Werken is meer dan een manier om je eigen geld te verdienen. Het is ook een perfecte manier om jezelf te ontplooien en te verdiepen. Om ervaring en nieuwe contacten op te doen en om waardering te krijgen. Van jezelf en van anderen. Kortom, een leuke baan is een opstap naar een leuk leven waarin je het beste uit jezelf haalt. Solliciteren kun je leren! Bij een sollicitatiegesprek gaat het niet alleen om je diploma’s en werkervaring. Zo’n gesprek is juist de ideale manier om verder te kijken dan je papieren. Je persoonlijkheid en presentatie kunnen dan wel eens van doorslaggevend belang zijn. Wil je tijdens je sollicitatiegesprek het beste voor de dag komen? Neem dan deze sollicitatie tips in acht.

Home » Werk & carrière

Hoedoeners in de spotlight
Petra Megens
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 17
Marieke van Oosterhout
Lid sinds: 31 maart 2008
Aantal Hoedoes: 24
Lisette Kreischer & Merel van der Lande - Veggie in Pumps
Lid sinds: 3 juni 2008
Aantal Hoedoes: 7
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!