Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

Hoe maak ik een PayPal account aan
Hoe maak ik een PayPal account aan

Door: Adine Versluis

Online betalen kan niet alleen met je creditcard of met iDeal, maar ook met PayPal. PayPal is een handig systeem waarmee betalingen ontvangen en verzonden kunnen worden. Voor particulieren is het aanmaken van een account helemaal gratis. Je kunt PayPal onder meer gebruiken voor Marktplaats, eBay en in verschillende online winkels. Heb je geld ontvangen? Dan kun je dat over laten schrijven naar je bankrekening.

Hoe bereid ik me voor op mijn rijexamen

Door: Adine Versluis

Na weken of maanden lessen is het eindelijk zo ver: je mag rijexamen doen. Als je het goed doet, mag je na het examen je eigen roze papiertje ophalen. Doe je het niet goed, dan zul je nog een paar keer moeten lessen én flink moeten sparen, want rijexamens zijn niet voordelig. Des te meer reden om je gewoon goed voor te bereiden en misschien wel in één keer te slagen!

Hoe maak ik veilig een buitenrit met mijn paard

Door: Bastienne Wentzel

Lekker door de bossen draven of in volle galop over het strand. De reeën in het bos lopen niet voor je weg. Je komt op plekken waar je zelfs als wandelaar niet snel loopt. Voor veel ruiters is een buitenrit het toppunt van paardenplezier. Met een beetje voorbereiding voor jou en je paard kun je zo op pad.

Hoe scoor ik een koopje op de kunstveiling

Door: Merel van der Lande

Eenmaal, andermaal… verkocht! De hamer tikt tegen het hout en de kersverse eigenaar van het kunstwerk kijkt tevreden naar zijn aankoop. Een koopje scoren op de kunstveiling lijkt zo gemakkelijk, maar schijn bedriegt. Maarten van Gijn van veilinghuis Christie’s in Amsterdam legt uit hoe je in negen stappen tot een goede aankoop komt.

Hoe vraag ik een persoonsgebonden budget aan

Door: Adine Versluis

Met een persoonsgebonden budget (PGB) ben je niet langer afhankelijk van een toegewezen zorgaanbieder, maar kun je zelf de zorg regelen die je nodig hebt. Hiervoor moet je natuurlijk wel eerst een PGB aanvragen. Dit kan bijvoorbeeld voor persoonlijke verzorging, verpleging, ondersteunende begeleiding, activerende begeleiding en logeeropvang. Met behulp van deze hoedoe kun je stap-voor-stap je PGB aanvragen.

3 Hoe word ik een goede schaker
Hoe word ik een goede schaker

Door: Erik Weijers

Het schaakspel spreekt tot de verbeelding: wie kent niet de legende van de graankorrel, die het bijna oneindig aantal mogelijkheden van het spel illustreert? Toch vinden veel mensen schaken ontoegankelijk en intellectueel. Als iemand wordt gevraagd om een potje te spelen, hoor je vaak iets als: "ik ken de spelregels wel, maar daar is ook alles mee gezegd." Het is echter mogelijk om met enige inzet en vooral veel spelplezier een goede (club)schaker te worden.

4 Hoe maak ik stamppot met prei
Hoe maak ik stamppot met prei

Door: Adine Versluis

Wie aan stamppot denkt, komt vaak niet veel verder dan boerenkoolstamppot, andijviestamppot en hutspot. Toch zijn er veel meer smakelijke soorten stamppot. Wat dacht je bijvoorbeeld van stamppot met prei? Heel erg lekker én voordelig. Zeker in het voor- en naseizoen.

Hoe stel ik mijn lichaam ter beschikking aan de wetenschap

Door: Noortje van Dorp

Veel mensen denken dat er na hun overlijden maar twee opties zijn waarvoor ze kunnen kiezen: begraven of gecremeerd worden. Toch is er ook een derde optie: je lichaam ter beschikking stellen aan de wetenschap. Je lichaam komt na je overlijden bij een anatomisch instituut en wordt gebruikt voor medisch-wetenschappelijk onderwijs en onderzoek. Studenten geneeskunde leren bijvoorbeeld op deze manier over de anatomie van het lichaam en ook nieuwe operatietechnieken. Het aanbod van lichamen is in Nederland sinds een aantal jaren vele malen hoger dan nodig. Daarom is er bij enkele anatomische instituten een stop gezet op nieuwe aanmeldingen.

3 Hoe maak ik een weblog
Hoe maak ik een weblog

Door: Adine Versluis

Tegenwoordig heeft iedereen een weblog: je favoriete muzikant, de minister-president én de buurvrouw. Met een weblog kun je mensen een kijkje gunnen in je leven, je mening ventileren en in contact komen met andere 'bloggers'. Lijkt een eigen weblog jou ook wel wat? Maak er dan snel eentje aan!

Hoe maak ik een korte broek van mijn spijkerbroek

Door: Femke Schut

Er zijn altijd wel spijkerbroeken die je in de kast hebt hangen maar die je eigenlijk nooit draagt. Of je hebt een spijkerbroek met een gat op kniehoogte die je eigenlijk niet meer kunt dragen. Wat is er nu leuker dan hier een korte broek van te maken? Op die manier kun je de spijkerbroek toch nog dragen en heb je een korte broek voor de zomer! Nu kun je de broek natuurlijk gewoon op een bepaalde lengte afknippen, maar dat geeft niet altijd een mooi resultaat. Daarom in dit artikel een aantal handige tips waarmee je een perfecte korte broek kunt maken.

Hoe kan ik geld uitlenen

Door: Adine Versluis

Geld uitlenen is riskant. Je weet namelijk nooit zeker of je je geld terug krijgt en in tegenstelling tot bijvoorbeeld banken, heb je vaak weinig middelen tot je beschikking om het geld terug te vorderen. Wil je toch geld uitlenen, dan is het belangrijk om duidelijke afspraken te maken.

Home » Geld » Lenen

Hoe maak ik een vegetarisch kerstdiner
Hoe maak ik een vegetarisch kerstdiner

Door: Merel van der Lande

Vegetarische gerechten zijn gezond, licht verteerbaar en goed voor het milieu. Waarom staat er tijdens de kerstdagen dan toch iedere keer weer vlees of vis op het menu? Omdat lang niet iedereen de feestelijke en decadente vegetarische alternatieven kent. Gelukkig is vegetarisch koken niet moeilijk, zegt Lisette Kreischer, schrijfster van het kookboek 'Ecofabulous koken in alle seizoenen'. In deze hoedoe legt zij uit hoe je in 7 stappen een superfeestelijk vegetarisch kerstmenu op tafel tovert.

Hoe kom ik van tintelende voeten af

Door: Adine Versluis

Je hebt op je voet gezeten, wat teveel bewogen of helemaal niets gedaan, en hebt last van tintelende voeten. Vervelend én niet goed, want als je voeten tintelen, dan betekent dat (meestal) dat er iets in de knel heeft gezeten. Geef je voeten dus wat extra aandacht en zorg ervoor dat die tinteling weer snel verdwijnt!

3 Hoe doe ik belastingaangifte

Door: Noortje van Dorp

Nederlanders die in het voorjaar die gevreesde blauwe envelop op de deurmat krijgen, zijn verplicht om aangifte te doen. Is niet leuk, maar je kunt het maar beter wel doen. Doe je het niet en acht de Belastingdienst jou wel verplicht om aangifte te doen, dan maakt ze zelf een inschatting van je inkomen en moet je niet alleen de aanslag maar ook een verzuimboete betalen. Neem een avondje vrij en regel je zaken. Met de komst van het elektronische aangifteprogramma is het bijna een eitje geworden.

Home » Geld

4 Hoe word ik wegwijs in een oerwoud van keurmerken
Hoe word ik wegwijs in een oerwoud van keurmerken

Door: Noortje van Dorp

Als je tegenwoordig een product koopt in de winkel, dan springen de diverse keurmerken je tegemoet. Mag het product wel of niet in de glasbak, is het gezond om te eten, is het ‘fair’ geproduceerd. Er zijn een heleboel keurmerken die door de leverancier zelf in het leven zijn geroepen, denk bijvoorbeeld maar aan het huismerklogo van supermarkten. Maar hoe weet je nu welk keurmerk je kunt vertrouwen, en welk keurmerk niet?

4 Hoe kan ik geld lenen
Hoe kan ik geld lenen

Door: Adine Versluis

Je bent je baan kwijt, je hebt een onverwachte rekening gehad of je wilt iets, maar hebt er niet voor gespaard. Het kan voorkomen dat je geld nodig hebt, maar het niet zelf hebt. Dan kun je het lenen. Maar hoe werkt dat eigenlijk, geld lenen?

Home » Geld » Lenen

4 Hoe monteer ik een wastafel
Hoe monteer ik een wastafel

Door: Cindy Kamstra

Wastafel stuk, of gewoon aan een nieuwe toe? Een nieuwe wastafel kost tegenwoordig niet zoveel meer en je monteert hem lekker zelf. Dat is helemaal niet zo moeilijk als je misschien denkt, mits je natuurlijk een beetje handig bent. Volg de stappen hieronder, dan ben je zo klaar.

Hoe verwijder ik mijn Twitter-account

Door: Adine Versluis

Je bent het twitteren alweer zat of hebt besloten meerdere accounts samen te voegen tot één account. Wat je reden ook is; je wilt je account verwijderen. Hoe pak je dat aan?

5 Hoe fotografeer ik een paard
Hoe fotografeer ik een paard

Door: Bastienne Wentzel

Het paard staat er prachtig bij, hoofd opgeheven, oren gespitst. Het ondergaande zonnetje schijnt over zijn lijf dat goudkleurig lijkt op te lichten. Je pakt je camera, maar tegen de tijd dat die aan staat en op je onderwerp is gericht is het paard alweer weggelopen. Of doet dat juist als je afdrukt. Gevolg: onscherpe foto. Dieren fotograferen is een vak apart. Paardenfotografie is daar weer een speciaal onderdeel van omdat deze dieren ook veel voor sport worden ingezet. Paardenfotograaf Jolanda Scheepen vertelt: “Al tijdens mijn opleiding wist ik dat studiofotografie niks voor mij was. Paarden fotograferen vind ik leuk omdat je onverwachte momenten tegenkomt. Je hebt heel veel niet in de hand en je probeert toch dat ene speciale moment vast te leggen. Daarvoor moet je je camera blindelings kennen zodat je op het moment supreme niet met instellingen aan het worstelen bent.” Tip van paardenfotografe Jolanda Scheepen: “Volg een cursus. Je leert daarin niet alleen de mogelijkheden, maar ook de beperkingen van je camera. Als je die kent, kun je de mogelijkheden beter benutten.”

4 Hoe plaats ik een bad
Hoe plaats ik een bad

Door: Cindy Kamstra

Een bad nemen is een prima manier om na een drukke werkdag te ontspannen. Maar wat nu als je geen bad hebt? Je kunt gewoon een douche nemen, maar je kunt natuurlijk ook een bad plaatsen. Hoe je daarbij te werk gaat, lees je in deze hoedoe.

Hoedoeners in de spotlight
Adine Versluis
Lid sinds: 5 april 2008
Aantal Hoedoes: 471
Janine Bruinooge
Lid sinds: 7 april 2008
Aantal Hoedoes: 34
Petra Megens
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 17
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!