Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

Hoe boek ik een vakantie online?
Hoe boek ik een vakantie online?

Door: Femke

Jaren geleden was het de normaalste zaak van de wereld om naar een reisbureau te gaan voor een vakantie. Dit kan tegenwoordig ook nog steeds, maar er zijn vandaag de dag echter nog maar weinig mensen die dit doen. Zo wordt een vakantie tegenwoordig steeds vaker via het internet geboekt. In dit artikel leggen we je uit hoe je online een vakantie boekt.

Hoe vind ik een goedkope bijzondere overnachting?

Door: Femke

Heb je vakantiekriebels maar ook een klein budget? Er is nog steeds keuze genoeg en dat voor minder dan 50 euro per nacht! En dat zijn zeker geen saaie campings waarbij je zelf een tent moet meenemen.

3 Hoe geef ik nieuwe sneakers een oudere look
Hoe geef ik nieuwe sneakers een oudere look

Door: Adine Versluis

Natuurlijk is het leuk om nieuwe sneakers te hebben. Echt stoer zien die kraakwitte, hagelnieuwe exemplaren er echter niet uit. Gelukkig kun je er voor zorgen dat je nieuwe sneakers er in een mum van tijd lekker oud uit zien!

3 Hoe weer ik meeuwen van mijn dak
Hoe weer ik meeuwen van mijn dak

Door: Adine Versluis

Meeuwen zijn allang niet meer alleen op het strand te vinden. Ze nestelen graag in de stad, het liefst op platte daken. Een vuilcontainer of visboer in de buurt vinden ze prettig, maar is geen vereiste. Ze veroorzaken veel overlast: niet alleen laten ze hun uitwerpselen gewoon overal vallen, ze krijsen ook dag en nacht tegen elkaar. En hoewel meeuwen tot de meest hardnekkige vogels behoren, zijn er een aantal dingen die je kunt doen om ze van je dak te weren.

Hoe kies ik leuke bedankjes voor na de trouwdag

Door: Cindy Kamstra

Huwelijks- of trouwbedankjes zijn kleine cadeautjes die je aan het einde van je trouwdag aan de gasten meegeeft. Ze zijn ontstaan uit de traditionele bruidssuikers, die vroeger op bruiloften vooral aan kinderen werden uitgedeeld en waarmee een kinderrijk huwelijk zou worden afgesmeekt. Tegenwoordig is het trouwbedankje vooral bedoeld om de gasten te bedanken voor hun aanwezigheid en ze een herinnering mee te geven aan deze bijzondere dag.

Hoe kan ik popcorn maken

Door: Adine Versluis

Popcorn is een lekkere snack, die je zo zelf kunt maken. Je hebt er bijna niets voor nodig en het resultaat mag er zijn; goedkoper snacken kan bijna niet. Als je dan ook nog eens bedenkt dat popcorn best gezond is, blijft er eigenlijk geen reden meer over om het niet direct te maken!

Hoe pas ik de Alexandertechniek toe
Hoe pas ik de Alexandertechniek toe

Door: Adine Versluis

De Alexandertechniek, ontwikkeld door F. Matthias Alexander, helpt je te begrijpen welke invloed je denken heeft op je lichaam. Als je bijvoorbeeld veel te maken hebt met stress, dan zullen je schouders en rug gespannen zijn. Wanneer je langdurig onder spanning staat, vertaalt dit zich in chronische klachten. Om deze klachten te lijf te gaan kun je je aanmelden voor Alexandertherapie, maar je kunt je ook een aantal aspecten uit de Alexandertechniek eigen maken, zodat je ze in je dagelijkse leven toe kunt passen. In zijn boek ‘Alexandertechniek: oefeningen voor een gezond leven’ schrijft Joe Searby hoe je in kleine stappen aan een betere houding kunt werken.

Hoe koop ik een trouwjurk
Hoe koop ik een trouwjurk

Door: Lenny Suurbier

Het lijkt op het eerste gezicht een overbodige vraag: hoe koop ik een trouwjurk? Want gaat dat niet net zo in z’n werk als het kopen van een staafmixer, een paar schoenen of een fiets? Wel, niet helemaal. Een trouwjurk kopen werkt vaak niet exact volgens hetzelfde principe als het kopen van een leuk zomerjurkje. Het betreft hier immers een vrij grote, eenmalige uitgave. Voor een jurk die je op een héél bijzonder moment in je leven zult dragen.

3 Hoe bepaal ik mijn woestijnbagage
Hoe bepaal ik mijn woestijnbagage

Door: Irene Herbers

Twintig jaar geleden gaf biologe Arita Baaijens haar baan op. Om met een kleine karavaan te verdwijnen in de woestijn. Zo werd ze woestijnreizigster en schrijfster. Elke winter opnieuw vertrok de Nederlandse naar de Egyptische of Sudanese woestenij. Ben je van plan om met kamelen door de woestijn te gaan trekken? Bekijk de paklijst en lees de 14 bepakkingtips van een rasechte woestijnnomade uit Amsterdam.

Hoe voorkom ik dat ik snurk
Hoe voorkom ik dat ik snurk

Door: Adine Versluis

Snurken is vervelend. Voor je partner, kinderen en soms zelfs buren, maar ook voor jezelf. Als je snurkt, dan kun je er van op aan dat dit op praktisch iedere verjaardag wel een keer besproken wordt. Als je het slecht treft, dan ontsnap je ook op je werk niet aan de grapjes. Van het snurken afkomen is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat voor de één werkt, heeft bij de ander geen enkel effect. Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje; kijk wat voor jou het beste resultaat oplevert!

Hoe train ik mijn geheugen

Door: Erik Weijers

Met een paar tips en trucs en wat oefening kun je je geheugen enorm verbeteren. Ook op hogere leeftijd kan je geheugen nog uitstekend functioneren: de Amerikaan Dominic O'Brien won memory-competities van jonge jochies toen hij al dik in de 40 was.

4 Hoe reis ik door de woestijn
Hoe reis ik door de woestijn

Door: Irene Herbers

Schrijfster en woestijnreizigster Arita Baaijens (50) zwierf twintig winters lang door de woestijn. Meestal alleen, soms met vrienden. Soms op de rug van een kameel, maar nog liever te voet. Haar obsessie voor de woestijn had meer om het lijf dan avonturier willen zijn. Ze wilde zichzelf testen, haar grenzen voelen. Maar ook verdwijnen: opgaan in de oneindige leegte en weten hoe je jezelf daar redt. Inmiddels kent ze alle geheimen van het meedogenloze land. En als geen ander weet zij hoe je je in de woestijn hoort te gedragen. Arita Baaijens onthult 12 woestijnmanieren.

Hoe kom ik aan gratis meubels

Door: Adine Versluis

Een huis inrichten kun je zo duur maken als je zelf wilt. De andere kant op geldt dat ook; je kunt het zo goedkoop maken als je zelf wilt. Soms kan het zelfs zo goed als gratis. Met deze tips scoor je je meubels gewoon gratis.

Hoe ruim ik mijn garage op
Hoe ruim ik mijn garage op

Door: Adine Versluis

Oude boeken, kasten, kleding, gereedschap; de garage is voor veel mensen het afvalputje van hun huishouden. Alles wat (nog) niet weg kan, maar ook niet meer nodig is, wordt in de garage gezet. Het opruimen van de garage is dan ook een hels karwei, dat menigeen de schrik aanjaagt. Toch is het slim om jezelf er zo af en toe aan te zetten, om ervoor te zorgen dat je weer optimaal plezier kunt hebben van je garage!

Hoe installeer ik WordPress

Door: Ronald de Vries

Allereerst een korte introductie voor de mensen die niet weten wat WordPress is. WordPress is een van de meest gebruikte CMS systemen (Contact Management Systeem) ter wereld. Ooit begonnen als een simpel weblog, maar uitgegroeid tot een veelzijdig CMS. Het grote voordeel van WordPress is dat het enorm gebruiksvriendelijk is, en dat vrijwel iedereen er mee kan werken. Kun je overweg met Microsoft Word, dan mag het ook geen probleem zijn om een eigen website te maken met WordPress. Met WordPress installeren ben je er nog niet. Daarom laten we hier ook zien hoe je een WordPress template kunt installeren. Deze templates zijn, zowel gratis als betaald, online te vinden en kun je zien als een kant en klaar ontwerp voor je website. Dus wil jij een website maken over Italiaans koken, dan is even Googelen op "WordPress template + koken" meestal wel voldoende. Maar voordat je een template kunt gebruiken moet je hem eerst installeren. Ook dit is goed te doen, ik zal je dit in de volgende stappen uitleggen.

Hoe kies ik de juiste schoenen
Hoe kies ik de juiste schoenen

Door: Femke

Ben je op zoek naar nieuwe schoenen? Dan heb je tegenwoordig enorm veel keuze. Er worden vandaag de dag namelijk ontzettend veel schoenen aangeboden. Door dit grote aanbod vind je het misschien lastig om de juiste schoenen te vinden. Geldt dit ook voor jou? Kies dan nooit lukraak schoenen uit. Nee, want hier krijg je later vast en zeker spijt van. Hoe je dan wel de juiste schoenen vindt? Hoedoe helpt je om een goede keuze te maken.

Hoe vind ik een goede schoorsteenveger

Door: Merel van der Lande

Hoe vredig je houtkachel of open haard ook lijkt te branden, bij het stoken van hout komen altijd onverbrande deeltjes in de schoorsteen terecht. Deze deeltjes hechten zich aan de wand van de schoorsteen en vormen een teerachtige, zeer brandbare laag. Die laag kan een slechte trek of zelfs een schoorsteenbrand veroorzaken. Zorg daarom dat je de schoorsteen minimaal één keer per jaar laat vegen door een goede schoorsteenveger. Hoe je die vindt? Zo!

5 Hoe vind ik vrijwilligerswerk dat bij me past

Door: Irene de Vette

Karel is een actief lid van zijn tennisclub, maar met zijn drukke baan heeft hij geen tijd voor een bestuursfunctie. Jet houdt enorm van mensen, maar ziet zichzelf niet direct als groepsleider van een bejaardenexcursie. In plaats van geld schenken wil Sarah graag iets concreets doen voor een goed doel, maar collecteren langs de deuren lijkt haar niks. Jaap wil graag onbetaald werk doen, maar er graag ook nog iets van opsteken, zoals computervaardigheden. Net als bijna vier miljoen Nederlanders willen deze mensen zich graag inzetten voor de samenleving, ook al krijgen ze daar niets voor behalve een goed gevoel. Die voldoening krijg je vooral als je vrijwilligerswerk vindt dat bij jou en je levensstijl past.

Hoe vind ik een baan in het buitenland

Door: Noortje van Dorp

Als je er naar vraagt, heeft bijna iedereen wel de droom om ooit nog eens naar het buitenland te emigreren en daar een bestaan op te bouwen. Er zijn er maar weinig die de daadwerkelijke stap echt nemen. Werken in het buitenland gaat dan ook verder dan het vinden van een baan. Zo heb je ook te maken met de verblijfsvergunning en de goedkeuring van je Nederlandse diploma’s. Hoedoe helpt je een eindje op weg.

3 Hoe blijf ik in contact met het thuisfront
Hoe blijf ik in contact met het thuisfront

Door: Irene Herbers

De tijd dat je je op reis mijlenver van de bewoonde wereld waande is dankzij de telecommunicatie voorgoed voorbij. E-mail, sms, bloggen: contact houden met het thuisfront is vanaf de meeste wereldplaatsen een makkie. Buit de diverse contactmogelijkheden uit en laat de thuisblijvers op allerlei manieren meeproeven.

Hoedoeners in de spotlight
F. Nelissen
Lid sinds: 7 april 2008
Aantal Hoedoes: 23
Cindy Kamstra
Lid sinds: 18 juni 2008
Aantal Hoedoes: 86
Marieke van Oosterhout
Lid sinds: 31 maart 2008
Aantal Hoedoes: 24
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!