Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

4 Hoe wordt mijn geld ecofabulous
Hoe wordt mijn geld ecofabulous

Door: Lisette Kreischer & Merel van der Lande - Veggie in Pumps

Als iedere Nederlander elke week € 2,50 aan duurzame producten besteedt, stijgt de afzet van deze markt zodanig dat de prijzen van die producten zullen dalen. En het gaat de goede kant op, want je merkt aan alles dat de vraag naar groene spullen toeneemt. Dat er steeds meer duurzame producten te koop zijn, betekent ook dat er meer bedrijven zijn die ze produceren. Duurzaam ondernemen is in: steeds meer jonge ondernemers kiezen ervoor, meer en meer bestaande bedrijven worden ‘groen’. Maar ook als je niet werkt, kun je jouw vermogen(tje) groenwassen.

Hoe installeer ik WhatsApp Messenger
Hoe installeer ik WhatsApp Messenger

Door: Adine Versluis

Stijgen jouw sms-kosten ook de pan uit? Met behulp van de WhatsApp Messenger kun je gratis berichtjes versturen. Het installeren is vrij eenvoudig en het gebruik lijkt precies op sms'en. De moeite van het proberen waard dus!

4 Hoe krijg ik meer volume in mijn haar
Hoe krijg ik meer volume in mijn haar

Door: Adine Versluis

Je kunt op verschillende manieren meer volume in je haar krijgen. Denk aan je haar ondersteboven föhnen, nachtenlang met krulspelden in je haar liggen of door je toevlucht te nemen tot trucs als bier in je haar smeren. Wil je meer volume zonder dat je hier hoofdpijn van krijgt, slecht slaapt of gewoon stinkt? Volg dan de tips van de John Frieda Hair Professionals op!

Hoe kweek ik pompoenen
Hoe kweek ik pompoenen

Door: Adine Versluis

Pompoenen zien er misschien heel ingewikkeld uit, in feite zijn ze heel makkelijk te kweken. Zo makkelijk, dat je het zelfs in je eigen tuin kunt doen. Wel heb je hiervoor een beetje ruimte nodig, want voor je het weet, staat je tuin vol!

Hoe krijg ik een glamoureus avondkapsel
Hoe krijg ik een glamoureus avondkapsel

Door: Adine Versluis

Af en toe moet je flink uitpakken met je kapsel, bijvoorbeeld tijdens een feestje. Natuurlijk kun je dan naar de kapper gaan, maar als je dat geld liever besteedt aan een mooie nieuwe jurk, dan is zo’n glamoureus avondkapsel ook zelf in elkaar te zetten. Het kapsel dat we hier bespreken is één van de klassiekers die veel worden gebruikt door de John Frieda Hair Professionals. Het is dus een model dat vaak op de rode loper voorbij komt!

4 Hoe maak ik mijn haar mooi stijl
Hoe maak ik mijn haar mooi stijl

Door: Adine Versluis

Mooi, stijl haar ziet er glamoureus uit. Maar hoe krijg je je haar stijl, zonder het te beschadigen? Het is niet zo moeilijk als het lijkt en prima thuis te doen. Zeker met de tips van de John Frieda Hair Professionals. Zij werken dag in dag uit met het haar van celebrities en weten alles van stijl én gezond haar. Neem wel even de tijd, want het stijl maken van je haar moet met zorg gebeuren!

Hoe houd ik mijn computer in conditie

Door: Pieter Pulleman

Net als een auto moet je ook je laptop, netbook of pc in goede conditie houden. Zonder goed werkende computer staat je leven tegenwoordig immers bijna stil. Je surft dagelijks over het internet, bezoekt allerlei sites, downloadt software, muziek en games en wat al niet meer. Van lieverlee wordt je pc langzamer. De volgende handelingen helpen je om je computer in goede conditie te brengen en te houden.

4 Hoe red ik de wereld
Hoe red ik de wereld

Door: Erik Weijers

Wat nou bescheidenheid, wat nou kleine ambities? Geen zure gezichten, geen gemaar... Red de wereld en beleef er nog lol aan ook! Wentel je in rampenfilms, brainstorm er op los en zet dan de wereldreddende puber in jezelf aan het werk. Elena Simons, maatschappelijk uitvinder en fulltime wereldredder gaat je voor in de strijd: 'Die arme schatten van politici hebben niet zo veel macht als ze wordt toegedicht. Jij bent de wereldmacht!'

Hoe laat ik mijn kind met plezier naar school gaan

Door: Adine Versluis

Het niet naar school willen zit er bij veel kinderen al vroeg in. Waar het later echter misschien vooral met de puberteit te maken heeft, heeft het op jonge leeftijd vooral te maken met angst. Gelukkig zijn er verschillende dingen die je kunt doen om je kind over de drempel heel te tillen en hem of haar met plezier naar school te laten gaan.

Hoe rijd ik zuinig

Door: Adine Versluis

Met Het Nieuwe Rijden kun je liters - zo niet complete tanks! - brandstof besparen. Bovendien is het een stuk beter voor het milieu. Maar hoe werkt dat nieuwe rijden en welke aanpassingen in je rijstijl leveren je nu het meeste voordeel op? Deze hoedoe zet het voor je op een rijtje!

Hoe maak ik mijn eigen schatkaart
Hoe maak ik mijn eigen schatkaart

Door: Adine Versluis

Een schatkaart ken je misschien nog wel van vroeger: als je alle aanwijzingen op de juiste manier wist te interpreteren, dan kwam je uiteindelijk bij de schat uit. En op een bepaalde manier is dat ook waar het om gaat bij het maken van je eigen schatkaart. Deze kaart, die onder andere bekend gemaakt is door Mommy Millionaire Next Door, geeft aan hoe je zou willen dat je leven er uit ziet. Door de kaart op de juiste manier te gebruiken, kom jij hier misschien ook wel uit!

4 Hoe verhelp ik mijn ochtendhumeur
Hoe verhelp ik mijn ochtendhumeur

Door: Adine Versluis

‘Weer met het verkeerde been uit bed gestapt?’ Als je al last hebt van een ochtendhumeur, dan doen dat soort opmerkingen je meestal geen goed. Maar aangezien je niet iedereen de mond kunt snoeren en een ochtendhumeur ook voor jezelf niet prettig is, kun je beter daar wat aan doen. Moeilijk? Dat valt best wel mee!

Hoe meld en voorkom ik vandalisme

Door: Irene de Vette

Het zal je maar gebeuren: wil je je fiets pakken, vind je hem terug in een hoge boom. Of je merkt dat je pasgeschilderde witte buitenmuurtje als canvas heeft gediend voor een graffitikunstenaar. Verre van leuk. Vandalisme is het moedwillig aanrichten van vernielingen aan objecten die van iemand anders zijn. Het woord verwijst naar de Vandalen, een volk dat een spoor van vernieling achterliet in Rome. Tegenwoordig zijn die ‘barbaren’ vooral kwajongens die dingen kapotmaken uit puberaal gedrag. Het gaat vaak om vernielingen aan publieke eigendommen: een bushokje, prullenbak, speeltoestellen of brievenbussen. Vernielingen aan woonhuizen of persoonlijke eigendommen komen gelukkig niet veel voor. Maar je kunt wel helpen je buurt een prettigere plek te maken, door vandalisme te melden en zoveel mogelijk te voorkomen.

4 Hoe houd ik bijen
Hoe houd ik bijen

Door: Renate Boogvrouw

Er zijn ruim 8.000 imkers in Nederland en ook jij kunt bijenhouder worden. Honingbijen zijn prachtige en geheimzinnige diertjes om bezig te zien. Ze zijn nauwelijks gevaarlijk, want ze zijn van nature niet in mensen geïnteresseerd en steken alleen als ze zich bedreigd voelen. In ruil voor goede verzorging, krijg je elk jaar flink wat potjes heerlijke honing van ze cadeau.

4 Hoe maak ik een effectief LinkedIn profiel
Hoe maak ik een effectief LinkedIn profiel

Door: Linda Krijns

Veel Nederlanders maken gebruik van het zakelijke netwerk LinkedIn. Op LinkedIn kun je je zakelijke relaties onderhouden, oud-collega's terugvinden en acquisitie plegen of gevonden worden door een recruiter. Tenminste, als je de mogelijkheden goed weet te benutten. Wil je starten met een profiel of je profiel verbeteren, dan komen de volgende stappen misschien van pas.

4 Hoe houd ik een kasboek bij

Door: Adine Versluis

Een kasboek bijhouden is dé manier om inzicht te krijgen in je inkomsten en uitgaven en om daar verandering aan te brengen. Onmisbaar als je je eigen penibele financiële situatie wilt veranderen, maar ook handig als je juist sneller naar je doelen toe wilt werken, bijvoorbeeld financiële onafhankelijkheid. Maar hoe houd je nu zo'n kasboek bij?

Home » Geld

4 Hoe leg ik veilig elektriciteit aan in mijn badkamer
Hoe leg ik veilig elektriciteit aan in mijn badkamer

Door: Cindy Kamstra

Elektriciteit aanleggen is moeilijk, dat kan niet zomaar iedereen. En in de badkamer heb je dan ook nog te maken met allerlei veiligheidseisen, want water en elektriciteit gaan namelijk niet samen. Je kunt twee dingen doen als je elektriciteit in de badkamer (of waar dan ook in huis) wilt aanleggen: een vakman inhuren of zelf aan de slag gaan. Maar ga alleen zelf aan de slag met elektriciteit als je precies weet wat je doet. Heb je dus geen ervaring met of kennis van de elektrische installatie in jouw huis, vertrouw dan niet alleen op deze hoedoe of de andere informatie die je op internet vindt!

Hoe verklein ik mijn mondiale voetafdruk

Door: Noortje van Dorp

Hartstikke leuk hoor, zo’n eigen huis, tweede auto, een zomervakantie in Mexico en een wintersportreisje rond de kerst. Maar heb je er wel eens over nagedacht wat jouw gemak en plezier betekent voor het milieu. De wereldvoorraden zijn namelijk niet onuitputtelijk. Als we alle mensen én de natuur voldoende ruimte geven, kom je uit op een mondiale voetafdruk van 1,8 hectare per persoon. Met andere woorden: iedereen heeft 1,8 hectare beschikbaar om te leven. Dit is vooral niet de praktische ruimte die je in gebruik neemt, maar vooral de ruimte die wordt gebruikt om jouw voedsel te produceren en de bomen die nodig zijn om jouw CO₂-uitstoot om te zetten in zuurstof. In de praktijk is de mondiale voetafdruk van westerlingen echter vele malen groter dan de beschikbare 1,8 hectare. Noord-Amerika spant de kroon met 9,6 hectare per persoon. Dat wordt gecompenseerd door Kenia en India, met een mondiale voetafdruk van 0,8 hectare per persoon. Nederland zit met 4,4 hectare ruim boven het beschikbare aantal hectare per persoon. Daar moeten wij iets aan doen, en daar kan jij iets aan doen.

Hoe kom ik in (én uit) de WSNP

Door: Adine Versluis

Als je zoveel schulden hebt opgebouwd dat je er zelf niet meer uit kunt komen, dan kun je een aanvraag doen voor de WSNP, een schuldsaneringstraject waarin je met behulp van een bewindvoerder je schulden aanpakt. Als je het volledige traject volgens de regels doorloopt, worden je schulden na drie jaar omgezet in een niet opeisbare schuld waarvan je niet verplicht bent die nog te betalen. Om in aanmerking te komen voor de WSNP moet je aan een aantal eisen voldoen.

3 Hoe was ik mijn auto zonder te krassen
Hoe was ik mijn auto zonder te krassen

Door: Adine Versluis

De meeste moderne wasstraten werken inmiddels met een zeemsysteem om je auto weer helemaal glanzend te krijgen. Dankzij dit systeem krijg je geen krassen op je auto. Als je niet in de buurt woont van een autowasstraat, of er liever geen geld aan uitgeeft, dan kun je ook zelf je auto wassen. Wel moet je opletten voor het krassen, want als de lak van de auto beschadigd raakt, dan zet je de deur open voor roest!

Hoedoeners in de spotlight
F. Nelissen
Lid sinds: 7 april 2008
Aantal Hoedoes: 23
Petra Megens
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 17
Janine Bruinooge
Lid sinds: 7 april 2008
Aantal Hoedoes: 34
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!