Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

4 Hoe bereid ik een stedentrip Istanbul voor
Hoe bereid ik een stedentrip Istanbul voor

Door: Irene Koot

Het ene moment wandel je door een sprookjesachtig paleis of oriëntaalse bazaar, het volgende moment stap je in het bruisende uitgaansleven. Istanbul is een fascinerende stad, met Europa in het westen en Azië in het oosten, waar veel te zien en te doen is. Een paar vrije dagen in deze stad vliegen in mum van tijd voorbij. Voordat je op je tapijtje richting Istanbul stapt, is het handig om je voor te bereiden op je bezoek aan deze voormalige hoofdstad van Turkije.

4 Hoe zeg ik sorry

Door: Irene de Vette

Natuurlijk hoop je dat je nooit een fout maakt en dus ook nooit je excuses hoeft aan te bieden. Maar niemand is perfect en we doen allemaal wel eens iets stoms waar we veel spijt van hebben. Maar wie op de juiste manier sorry kan zeggen en toe kan geven dat hij verkeerd zat, toont karakter. Spijt betuigen maakt ons, in al onze onvolmaaktheid, menselijk.

5 Hoe maak ik vegetarische tapas
Hoe maak ik vegetarische tapas

Door: Irene de Vette

Wel eens in Spanje geprobeerd te zeggen: ‘soy vegetariano/a’ en kreeg je een meewarige blik retour? Tja, de Spanjaarden staan nu eenmaal bekend als verstokte carnivoren. Tapas, de populaire gerechtjes die je bij de borrel eet, bevatten dus meestal ook vlees of vis. Maar met een beetje creativiteit maak je een tafel vol heerlijke tapas die vegetariërs én vleeseters in een zonnige bui brengen!

4 Hoe vind ik een goedkoop ticket

Door: Irene Herbers

Vlieg voor slechts een eurootje naar Barcelona. Bam! Je ziet de reclame, laat alles uit je handen vallen, surft meteen naar de website, maar helaas: op de gewenste datum krijg je het niet voor elkaar. Andere mensen wel. Zij vliegen altijd voor een euro, voor 14,99 of een ander fijn bedrag. Hoe doen ze dat?

Hoe leer ik mijn kinderen yoga
Hoe leer ik mijn kinderen yoga

Door: Merel van der Lande

Een kinderyogales is heel anders dan een les voor volwassenen, weet kinderyogadocent Helen Purperhart. Er wordt gespeeld, gepraat en getekend. De jonge yogi’s en yogini’s leren de houdingen spelenderwijs en oefenen ongemerkt om bewuster te ademen. Je kinderen yoga leren is dan ook niet een kwestie van je eigen yogalessen kopiëren.

4 Hoe word ik wegwijs in een oerwoud van keurmerken
Hoe word ik wegwijs in een oerwoud van keurmerken

Door: Noortje van Dorp

Als je tegenwoordig een product koopt in de winkel, dan springen de diverse keurmerken je tegemoet. Mag het product wel of niet in de glasbak, is het gezond om te eten, is het ‘fair’ geproduceerd. Er zijn een heleboel keurmerken die door de leverancier zelf in het leven zijn geroepen, denk bijvoorbeeld maar aan het huismerklogo van supermarkten. Maar hoe weet je nu welk keurmerk je kunt vertrouwen, en welk keurmerk niet?

Hoe maak ik gebruik van de energie-investeringsaftrek

Door: Bastienne Wentzel

Je bent ondernemer en begaan met het milieu. Dat treft, want je investering in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen zoals een zuinige bedrijfsauto, verlichting of duurzame energie kun je deels terugverdienen door belastingaftrek, de zogeheten investeringsaftrek. Naast de gewone fiscale aftrek van investeringen zijn er twee bijzondere regelingen, de energie-investeringsaftrek (EIA) en zijn broertje Milieu.

Hoe vind ik een goede uitvaartverzekering?

Door: Femke

Het vinden van een goede uitvaartverzekering is nog niet zo makkelijk. Daarom helpen we je in dit artikel een handje op weg.

4 Hoe leg ik veilig elektriciteit aan in mijn badkamer
Hoe leg ik veilig elektriciteit aan in mijn badkamer

Door: Cindy Kamstra

Elektriciteit aanleggen is moeilijk, dat kan niet zomaar iedereen. En in de badkamer heb je dan ook nog te maken met allerlei veiligheidseisen, want water en elektriciteit gaan namelijk niet samen. Je kunt twee dingen doen als je elektriciteit in de badkamer (of waar dan ook in huis) wilt aanleggen: een vakman inhuren of zelf aan de slag gaan. Maar ga alleen zelf aan de slag met elektriciteit als je precies weet wat je doet. Heb je dus geen ervaring met of kennis van de elektrische installatie in jouw huis, vertrouw dan niet alleen op deze hoedoe of de andere informatie die je op internet vindt!

Hoe kies ik een goede hypotheekadviseur

Door: Adine Versluis

Bij het afsluiten van een hypotheek komt best het één en ander kijken. Dan kan het prettig zijn om je daarin te laten begeleiden door een hypotheekadviseur. In veel gevallen kun je hier niet eens onderuit; bijvoorbeeld bij het afsluiten van hypotheken via de meeste banken. Helaas is niet elke hypotheekadviseur even goed. Hier lees je hoe je wél een goede hypotheekadviseur vindt.

Hoe krijg ik succes

Door: Frank de Moei

Voor de één is succes het hebben van meer geld, een grotere auto of meer status. Voor de ander is het een betere relatie, meer plezier in werk of meer ontspanning en vrije tijd. Wat we allemaal gemeen hebben, is dat we nog steeds bezig zijn onze doelen te verwezenlijken. En iedereen houdt zich bezig met de vraag: hoe kan ik die doelen het snelst bereiken? Kortom: hoe krijg ik succes?

Hoe krijg ik meer zelfvertrouwen
Hoe krijg ik meer zelfvertrouwen

Door: Frank de Moei

Het verhogen van je zelfvertrouwen doe je niet door middel van een trucje. Blijvende verandering creëer je alleen door te werken aan je authentieke zelf, jouw unieke persoonlijkheid. Houd er rekening mee dat zelfvertrouwen, net als alle andere eigenschappen, werkt als een soort spier: alleen door oefening maak je het sterk. Dus je moet aan de slag, maar wel zodanig dat je ook trouw blijft aan jezelf. Voordat je zelfvertrouwen kunt tonen aan de buitenwereld, moet je het eerst zelf ervaren en voelen. Onderstaande tips stellen je in staat om je zelfvertrouwen te verhogen.

Hoe vind ik mijn droombaan

Door: Frank de Moei

Te veel mensen doen het werk dat ze eigenlijk niet willen. Ze dromen over een leukere baan, maar weten niet precies welk werk het beste bij hen past. Of ze weten wel wat ze willen, maar niet hoe ze daar moeten komen. Dit artikel geeft je 7 stappen die je kunt gebruiken om je ideale baan te vinden en te krijgen.

4 Hoe word ik een ervaren toneeltoeschouwer

Door: Gigi Schuiten

De eerste toneelschrijvers stammen al uit de Griekse oudheid. Stukken van tragediedichters als Aeschylus, Sophokles en Euripides en komediedichters als Aristophanes en Menander worden ook nu nog opgevoerd. Nog steeds zet menig gezelschap zijn tanden met enige regelmaat in een Shakespeare. Naast de klassieken worden ook moderne romans en zelfs films al sinds jaar en dag bewerkt voor het toneel. En dan is er nog het vak toneelschrijver dat zich in toenemende mate in populariteit mag verheugen. Dat toneelschrijven ook in Nederland 'hot and happening' is, getuigen de verschillende opleidingen, de te winnen prijzen en beurzen, en de speciale festivals. Gezelschappen voeren in toenemende mate werk van aanstormend of al bekend Nederlands schrijftalent op, of geven een toneelschrijver de opdracht een speciaal stuk te schrijven. Hoe kies je als beginnend toneeltoeschouwer uit deze overvloed, de stukken die bij jouw smaak passen, en wat kun je verwachten?

Hoe laat ik mijn zorgen los
Hoe laat ik mijn zorgen los

Door: Frank de Moei

Je zorgen los laten, klinkt dat niet als iets heerlijks dat je toch nooit zult bereiken? Misschien valt dat wel mee. Deze hoedoe geeft je 7 eenvoudige tips om je zorgen en stress los te laten. Lijkt een leven zonder stress of zorgen je niet heerlijk? Het kan!

4 Hoe word ik acteur

Door: Adine Versluis

Zie je jezelf al in GTST, of ben je zelfs de nieuwe Tom Cruise? Als het jouw droom is om acteur te worden, dan kun je daar maar beter serieus werk van maken, want je bent zeker niet de enige. Met deze stappen ben je de concurrentie in ieder geval al wat voor.

Hoe kies ik een goede après-skivakantie

Door: Noortje van Dorp

Een paar mooie pistes pakken is leuk, maar voor sommige wintersporters is de skivakantie pas geslaagd als er ook goed ge-après-skied wordt. Oostenrijk is het après-skiland bij uitstek. Maar dat betekent niet dat in alle Oostenrijkse skigebieden ‘Anton aus Tirol’ uit de boxen schalt. Wil jij een leuke après-ski vakantie? Hoedoe legt je uit hoe.

4 Hoe kan ik bijverdienen met een uitkering

Door: Cindy Kamstra

Een uitkering krijg je als je om welke reden dan ook niet in je eigen levensonderhoud kunt voorzien. Uitkeringen in Nederland zijn gekoppeld aan het minimumloon, wat betekent dat de hoogte van de maandelijkse inkomsten die je eraan overhoudt te wensen over kan laten. Gelukkig mag je naast een uitkering altijd zelf geld verdienen. Om vervelende situaties te voorkomen, moet je dat alleen wel op de juiste manier aanpakken.

Hoe ga ik op vakantie met kinderen

Door: Merel van der Lande

Op de bonnefooi op reis gaan, is met een gezin niet erg comfortabel. Wil je dat iedereen een leuke tijd heeft dan zul je een vakantie met je kinderen, of ze nu baby zijn of puber, goed moeten plannen. Hoe je dat doet, lees je hier.

Hoe bereis ik de wereld met mijn eigen auto

Door: Irene Herbers

Je bent een vrijheidsbeest, een goed chauffeur en je hebt besloten de wereld op eigen wielen te gaan bereizen. Dat heeft nogal wat voordelen boven andere vormen van transport. Zo kun je veel meer meenemen dan op een motor, fiets of in een rugzak en je hebt je huisje altijd bij je. Bastienne Wentzel en Erwin Voogt kennen de voordelen van het nomadenbestaan op vier wielen al jaren. Zij gaan bijna altijd met hun eigen Land Cruiser op pad en deden dat ooit twee volle jaren achter elkaar. In en rond India om precies te zijn. In deze hoedoe zet Bastienne de beginselen uiteen. Zo bereid je een reis met eigen auto voor.

Hoedoeners in de spotlight
Adine Versluis
Lid sinds: 5 april 2008
Aantal Hoedoes: 470
Marieke van Oosterhout
Lid sinds: 31 maart 2008
Aantal Hoedoes: 24
Bastienne Wentzel
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 59
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!