Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

Hoe vermaak ik kinderen op vakantie

Door: Merel van der Lande

Eindelijk is het dan zover. De al maanden geleden geboekte vakantie kan beginnen. In het begin zal iedereen zich prima vermaken; alles is nieuw en moet worden ontdekt. Maar na een paar dagen kan de verveling toeslaan. Je kinderen missen hun speelgoed, hun vriendjes en hun eigen kamer. Met deze tips kun je ervoor zorgen dat ze zich toch de hele vakantie vermaken.

4 Hoe maak ik karamel
Hoe maak ik karamel

Door: Adine Versluis

Als koekjes of cake bakken je makkelijk af gaat en je ook eens wilt experimenteren met wat andere smaken, dan biedt karamel veel mogelijkheden. Je kunt karamel kopen, maar het is veel makkelijker om het gewoon te maken. Karamel maken kost weinig tijd én weinig geld. De toepassingsmogelijkheden zijn bijna eindeloos.

Hoe verbreek ik het wereldrecord hooghouden

Door: Noortje van Dorp

Het hooghouden van een bal, ofwel het in de lucht en van de grond houden van een bal, lijkt vooral een trucje te zijn van Zuid-Amerikaanse voetballers. Zo kan Ronaldinho geen bal meer aannemen en doorspelen, zonder er een sterk staaltje jongleerwerk aan vast te plakken. Diego Maradonna verbaasde in 1989 het publiek tijdens de halve finale van de UEFA Cup toen hij als warming-up, met losse veters, de bal een minuut in de lucht hield. Kan je een bal hooghouden, dan heb je een goede balbeheersing en dus een voordeel in het spel. Voor het verbreken van het wereldrecord hooghouden moet je vooral een sterk lichaam en geduld hebben. Negentien uur en eenendertig minuten geduld liever gezegd.

Hoe stel ik mijn equalizer goed in

Door: Wim Guiking

Weinig dingen lekkerder dan op een relaxed moment in je eigen woonkamer luisteren naar de muziek die je dán wilt horen. Met volle sound, lekker hard, of met een koptelefoon. Dan is het wel fijn om te weten dat je de muziek zo mooi hoort als die zijn kan. Met een equalizer op je audioset kun je het geluid absoluut top laten klinken – maar je kunt het ook verknallen als je de boel niet goed instelt.

Hoe maak ik een buitenren voor mijn konijn

Door: Adine Versluis

Konijnen lopen graag buiten en als je ze echt een groot plezier wilt doen, dan maak je een mooie buitenren voor ze. Deze hoeft niet groot te zijn, dus zelfs als je een kleine tuin hebt, kun je er al eentje maken. Groter is natuurlijk wel leuker, dus heb je wel de ruimte, gebruik die dan ook!

Hoe vervang ik een lekkende dakpan
Hoe vervang ik een lekkende dakpan

Door: Adine Versluis

Je kunt in geval van daklekkage direct een dakdekker bellen, maar soms is het veel sneller om gewoon zelf een lekkende dakpan te vervangen. Goedkoper is het sowieso; het kost je alleen wat tijd en een dakpan.

5 Hoe kan ik zelf laminaat leggen
Hoe kan ik zelf laminaat leggen

Door: Adine Versluis

Met nieuw laminaat kun je op een voordelige manier je huis - of een kamer - een heel nieuwe uitstraling geven. Het leggen van laminaat is niet zo moeilijk als het lijkt. Met het juiste gereedschap en misschien wat extra hulp leg je binnen een dag een prachtige laminaatvloer.

3 Hoe spreek ik de leverancier aan op een product met gebreken
Hoe spreek ik de leverancier aan op een product met gebreken

Door: Erik Weijers

Je mag van een product verwachten dat het gewoon doet waar het voor gemaakt is. Wettelijk gezien heb je recht op een goed product, ook als de garantietermijn voorbij is!

3 Hoe kies ik een advocaat

Door: Erik Weijers

Een advocaat doet meer dan zaken bepleiten bij de rechter. Hij is er ook om advies te geven dat een procedure kan voorkomen. In een aantal situaties is het inschakelen van een advocaat verplicht. Dit is het geval bij civiele procedures bij de rechtbank, het gerechtshof en de Hoge Raad. Het inschakelen van een advocaat is niet verplicht bij juridische procedures bij de kantonrechter, de bestuursrechter en bij overtredingen bij de strafrechter.

Hoe maak ik een Facebook-profiel

Door: Adine Versluis

Facebook is inmiddels uitgegroeid tot de grootste netwerksite ter wereld. Het werd oorspronkelijk in Amerika opgezet en verovert in rap tempo de wereld. Heb jij nog geen Facebook-profiel maar wil je er wel één aanmaken om contact te houden met je vrienden? Hier lees je hoe je dat doet.

Hoe vervang ik een radiator
Hoe vervang ik een radiator

Door: Adine Versluis

Een radiator vervangen kan lastig lijken, maar wie een beetje handig is, plaatst zo zelf een nieuw exemplaar. Zo wordt het ineens veel voordeliger om strakke radiatoren te plaatsen of dat kapotte of lekke exemplaar om te wisselen voor een goed werkende verwarming.

Hoe maak ik een bedrijfspagina aan op Facebook

Door: Adine Versluis

Je kunt tegenwoordig niet alleen je vrienden meer op Facebook vinden, maar ook je favoriete merken en bedrijven. Heb je zelf ook een bedrijf dat je graag via Facebook onder de aandacht brengt? Maak dan een bedrijfspagina aan!

Hoe plaats ik plinten
Hoe plaats ik plinten

Door: Cindy Kamstra

Waarschijnlijk kijk je er nooit echt bewust naar: de plinten aan de onderkant van de muren. Toch geven ze je interieur net de benodigde finishing touch en ziet het er vreemd uit als ze er niet zitten. Bovendien zijn ze handig om bijvoorbeeld snoeren weg te werken. Alle reden dus om aan de slag te gaan met het plaatsen van plinten.

5 Hoe maak ik fingerfood
Hoe maak ik fingerfood

Door: Irene de Vette

Tapas, mezze, hors d’oeuvres of, gewoon op z’n Hollands: (borrel)hapjes. Fingerfood is de verzamelnaam voor al het eten dat je met duim en wijsvinger kunt eten (al dan niet met prikker). Ideaal als je veel gasten op je feestje verwacht en meer wilt dan alleen een bak chips neerzetten. Geef je feest een internationaal tintje en serveer snacks van over de hele wereld!

Hoe egaliseer ik een vloer

Door: Adine Versluis

De basis van een mooie vloer is niet zichtbaar, dat is de ondervloer. Als een ondervloer niet recht is, dan wordt het erg moeilijk om een goede vloer te leggen. Als de ondergrond waarmee je werkt niet helemaal recht is, dan kun je deze zelf egaliseren. Dan weet je zeker dat het eindresultaat prachtig wordt.

Hoe word ik moslim

Door: Merel van der Lande

De islam is, naast het joden- en christendom, een van de grootste godsdiensten ter wereld; over de hele wereld wonen zo’n 1,2 miljard moslims. Daarvan wonen er volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) ongeveer één miljoen in Nederland. Net als andere religies heeft de islam te maken met extremisten die zorgen voor negatieve publiciteit rond het geloof. Maar gelukkig zijn de meeste moslims juist op een heel mooie manier met hun religie bezig. Wil je wel eens weten wat praktiserende moslims eigenlijk doen? Of wil je weten welke stappen je kunt nemen om zelf moslim te worden? Lees dan verder.

Hoe behang ik mijn kamer

Door: Adine Versluis

Wil je een kamer een heel andere uitstraling geven? Dan kun je deze het beste behangen. Behangen zorgt voor direct resultaat en het is relatief eenvoudig. Bovendien is het goedkoper dan stuken en schilderen. Je hoeft er geen professional voor in te schakelen, want behangen kun je ook zelf wel.

Hoe plaats ik een buitenlamp met bewegingssensor

Door: Adine Versluis

Veel woningen zijn al voorzien van buitenverlichting. Als dat bij jou niet het geval is, kun je eenvoudig zelf een buitenlamp met bewegingssensor monteren. Dat is handig voor jezelf, maar maakt je woning ook een stuk minder aantrekkelijk voor inbrekers.

Hoe vraag ik een bijstandsuitkering aan

Door: Wim Guiking

Een bijstandsuitkering is bedoeld voor wie onvoldoende heeft om te kunnen voorzien in zijn levensonderhoud. Dat kan dus samengaan met een heel laag inkomen uit werk. De bijstand vult het eventuele inkomen aan tot € 617 netto per maand (bedrag per 1 januari 2010). Samenwonenden moeten naar hun gezamenlijke inkomen kijken, en kunnen dat aangevuld krijgen tot € 1234 per maand. Maar wie een dure auto heeft moet die eerst maar verkopen.

Hoe kies ik de kleur van mijn kleding
Hoe kies ik de kleur van mijn kleding

Door: Erik Weijers

Heeft iemand je wel eens gevraagd of je je niet lekker voelde, terwijl jij dacht dat er niets aan de hand was? Dan droeg je waarschijnlijk een kleur die niet bij je paste. Het omgekeerde komt ook voor: je voelt je niet zo geweldig maar je krijgt complimentjes omdat je er zo goed uitziet. Dan draag je waarschijnlijk een kleur die je goed staat. Hoe weet je nu welke kleuren bij jou passen? Janny ter Meer, kleur- en stijlconsulente: "Je kunt natuurlijk een kleurenanalyse laten doen bij mij (knipoogt), maar je kunt ook veel zelf doen. Leer kijken: naar je eigen kleur, de kleur van stoffen en naar de wisselwerking van het geheel."

Hoedoeners in de spotlight
Susanne Biemans
Lid sinds: 14 mei 2008
Aantal Hoedoes: 9
Petra Megens
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 17
Lisette Kreischer & Merel van der Lande - Veggie in Pumps
Lid sinds: 3 juni 2008
Aantal Hoedoes: 7
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!