Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

4 Hoe kom ik snel van een verkoudheid af
Hoe kom ik snel van een verkoudheid af

Door: Adine Versluis

Of het nu hartje zomer of winter is: last van een verkoudheid hebben we allemaal wel eens. Vervelend, want naast het feit dat je altijd zakdoekjes bij je moet hebben, komt een verkoudheid gewoon niet altijd goed uit. Gelukkig zijn er tal van manieren om snel van je verkoudheid af te komen.

2 Hoe houd ik poepende katten uit mijn tuin
Hoe houd ik poepende katten uit mijn tuin

Door: Adine Versluis

Kattenpoep stinkt ontzettend en er is dan ook niets zo vervelend dan tijdens het tuinieren, of wanneer je even lekker buiten zit, geconfronteerd te worden met kattenpoep. Zeker als de kat die het bewuste hoopje heeft achtergelaten nog niet eens van jou is ook! Tijd om je tuin voorgoed onaantrekkelijk te maken voor poepende katten!

4 Hoe verschoon ik de kattenbak zonder vieze handen te krijgen
Hoe verschoon ik de kattenbak zonder vieze handen te krijgen

Door: Adine Versluis

De kattenbak verschonen is niet het allerleukste karweitje, maar wel nodig als je je kat niet hebt geleerd om buiten zijn behoefte te doen. De kattenbak verschoon je regelmatig, ongeveer één keer per dag. En nee, hierbij hoeven je handen niet vies te worden!

4 Hoe word ik snel zwanger

Door: Noortje van Dorp

Sommige vrouwen worden zwanger terwijl ze gewoon nog de pil slikken, andere proberen het al maanden of jaren en schakelen zelfs de dokter in. ‘Kinderen neem je niet, kinderen krijg je’, zei mijn oma altijd. Of we überhaupt zwanger kunnen worden is namelijk iets waar we geen zeggenschap over hebben. Gelukkig zijn er, voordat je een dokter inschakelt, ook wat huis-, tuin- en keukenmiddeltjes die je kunt uitproberen om snel zwanger te worden.

5 Hoe bereid ik me voor op Oerol
Hoe bereid ik me voor op Oerol

Door: Gigi Schuiten

Terschellings Oerol festival staat bekend als één van de leukste, gezelligste en meest bijzondere festivals in Europa. Het is sinds de eerste editie in 1982 uitgegroeid tot een waar fenomeen. Ieder jaar in juni is het Waddeneiland tien dagen lang het podium voor theater, dans, straattheater, beeldende kunst en muziek. De voorstellingen worden vaak speciaal voor de bijzondere locaties gemaakt, of daarop aangepast. Van grote spektakelstukken tot mime, van intiem muziektheater tot hilarische circusvoorstellingen, van westerns tot interactieve installaties: je treft het aan in de duinen, op het strand, in bossen, op dijken, in schuren en gewoon op straat. Voor de beginnende Oeroller vormen de voorbereidingen op het festival een ware uitdaging. Hoe stel je een haalbaar programma samen uit het enorme aanbod van voorstellingen, bands, straattheater en randprogrammering? Hoe zit het de bootovertocht naar Terschelling? Hoe doorgrond je de mysteries rond de kaartverkoop? Deze Hoedoe helpt je op weg.

Hoe verzorg ik mijn mannenhuid
Hoe verzorg ik mijn mannenhuid

Door: Cindy Kamstra

Sla een gemiddeld vrouwenblad open en je wordt doodgegooid met huidverzorgingstips. Ook op internet is veel aandacht voor de verzorging van de vrouwenhuid. Heeft een mannenhuid dan geen verzorging nodig? Zeker wel. Want ook die wordt blootgesteld aan schadelijke invloeden als bijvoorbeeld kou, zonlicht en droge lucht. En ook een mannenhuid veroudert sneller als je hem niet de juiste verzorging geeft. Gelukkig realiseren steeds meer mannen zich dat een goede verzorging van hun huid belangrijk is en bovendien heel prettig. Maar veel mannen weten nog niet precies hoe ze die verzorging dan aan moeten pakken. Ben jij een van hen? Geen nood, hier vind je een duidelijke uitleg.

5 Hoe voorkom ik reisziekte
Hoe voorkom ik reisziekte

Door: Adine Versluis

De een krijgt het van lezen in de auto, de ander van een verblijf op een boot: veel mensen hebben last van reisziekte. Dat is vervelend, want het kan je vakantieplezier behoorlijk bederven. Gelukkig zijn er manieren om je reisziekte te voorkomen of tenminste wat minder erg te maken. Hier lees je welke!

4 Hoe bereid ik me voor op mijn eindexamen
Hoe bereid ik me voor op mijn eindexamen

Door: Adine Versluis

Aan het einde van je middelbare schoolperiode zul je nog één prestatie moeten leveren: het behalen van je eindexamen. In principe is je eindexamen niets anders dan een grote toets over veel van wat je al eerder geleerd hebt. Niets om bang voor te zijn dus. Maar wel iets waarvoor je je goed voor moet bereiden; je krijgt namelijk maar één kans!

3 Hoe was ik mijn auto zonder te krassen
Hoe was ik mijn auto zonder te krassen

Door: Adine Versluis

De meeste moderne wasstraten werken inmiddels met een zeemsysteem om je auto weer helemaal glanzend te krijgen. Dankzij dit systeem krijg je geen krassen op je auto. Als je niet in de buurt woont van een autowasstraat, of er liever geen geld aan uitgeeft, dan kun je ook zelf je auto wassen. Wel moet je opletten voor het krassen, want als de lak van de auto beschadigd raakt, dan zet je de deur open voor roest!

4 Hoe vind ik een betrouwbare makelaar

Door: Cindy Kamstra

Makelaars zijn onbetrouwbare oplichters die veel te hoge prijzen voor hun diensten rekenen en alleen maar op hun eigen gewin uit zijn. Toch? Nou, natuurlijk zitten die ertussen, net als in elk vrij beroep. Maar het vinden van een betrouwbare makelaar is niet moeilijk, want daar zijn er gelukkig ook een heleboel van!

Hoe bescherm ik mijn huid tegen de zon
Hoe bescherm ik mijn huid tegen de zon

Door: Cindy Kamstra

Zonder de zon zou er geen leven mogelijk zijn op aarde. Bovendien voorziet zonlicht ons van vitamine D, worden we er vrolijker en niet te vergeten prachtig bruin van. Maar teveel zonlicht is schadelijk voor je huid: de elastinevezels in je huid raken beschadigd en dat zorgt ervoor dat je huid sneller veroudert. Bovendien kun je huidkanker krijgen van te vaak te lang in de zon liggen. Gelukkig kun je zelf veel doen om je huid te beschermen tegen de zon.

4 Hoe geef ik mezelf een huidpeeling
Hoe geef ik mezelf een huidpeeling

Door: Adine Versluis

Door je huid goed te verzorgen, gezond te eten en veel water te drinken krijg je een stralende huid. Soms heb je echter nét even wat meer nodig en kun je jezelf een huidpeeling geven. Peelen, ook wel exfoliëren genoemd, is een behandeling waarbij je letterlijk het bovenste laagje van je huid afschuurt, waardoor een zachte en stralende huid tevoorschijn komt. Bovendien worden oppervlakkige rimpels verzwakt. Je hebt verschillende soorten peelings, zoals de chemische peeling, de crème peeling en de korrelpeeling. Het principe is in alle gevallen echter hetzelfde, evenals - in grote lijnen - de toepassing.

Hoe koop ik een paard
Hoe koop ik een paard

Door: Bastienne Wentzel

Op een goed moment wil je niet alleen maar paardrijden, maar ook een eigen paard bezitten. Niet meer rijden op het paard van een ander, of tijdelijk een manegepaard leasen maar eentje helemaal voor jezelf. Waarmee je een band kunt opbouwen en na verloop van tijd kunt zeggen: dat heb ik hem allemaal geleerd. Dat is het risico van besmetting met het paardenvirus. Het virus dat tijd en geld kost, maar heel veel plezier oplevert als je deze stappen volgt.

4 Hoe meld ik dierenmishandeling of verwaarlozing van dieren

Door: Renate Boogvrouw

Als je getuige bent van dierenmishandeling of verwaarlozing van dieren, dan kun je dat bij verschillende instanties melden.

Hoe ga ik op vakantie met kinderen

Door: Merel van der Lande

Op de bonnefooi op reis gaan, is met een gezin niet erg comfortabel. Wil je dat iedereen een leuke tijd heeft dan zul je een vakantie met je kinderen, of ze nu baby zijn of puber, goed moeten plannen. Hoe je dat doet, lees je hier.

Hoe voorkom ik dat ik snurk
Hoe voorkom ik dat ik snurk

Door: Adine Versluis

Snurken is vervelend. Voor je partner, kinderen en soms zelfs buren, maar ook voor jezelf. Als je snurkt, dan kun je er van op aan dat dit op praktisch iedere verjaardag wel een keer besproken wordt. Als je het slecht treft, dan ontsnap je ook op je werk niet aan de grapjes. Van het snurken afkomen is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat voor de één werkt, heeft bij de ander geen enkel effect. Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje; kijk wat voor jou het beste resultaat oplevert!

Hoe maak ik een smudgestick
Hoe maak ik een smudgestick

Door: Vera Lothian

Een smudgestick is een bundel kruiden, meestal salie, die als wierook gebrand word om ruimtes objecten of personen te zuiveren van negatieven energieën. Oorspronkelijk gebruikt bij de Amerikaanse Indianen, nu vaak gebruikt in meerdere spirituele esoterisch en new age stromingen. Je kunt er eenvoudig zelf eentje maken.

4 Hoe zet ik een online marktonderzoek op

Door: Cindy Kamstra

Een marktonderzoek houden is een prima manier om aan informatie te komen over hoe mensen ergens over denken. Of je nu ondernemer bent en je afvraagt wat (potentiële) klanten van je willen of student met behoefte aan informatie voor je afstudeerscriptie. Een snelle en eenvoudige manier om de gegevens die je nodig hebt te vergaren is het online marktonderzoek. Zo zet je het op:

Hoe weiger ik een erfenis

Door: Cindy Kamstra

Een erfenis bestaat niet alleen uit geld en bezittingen. Ook de schulden die de overledene had op het moment dat hij of zij stierf, maken er deel van uit. En als jij de erfenis krijgt, ben jij dus ook degene die de schulden erft en ze af moet betalen. Het kan ook zijn dat je een slechte verstandhouding had met degene die overleden is, en dat je daarom liever niets wilt erven. Wat je reden ook is, je bent nooit verplicht een erfenis aan te nemen. Hoe je een erfenis weigert of verwerpt, lees je in deze hoedoe.

Home » Geld » Erfenis

5 Hoe vind ik een betrouwbare natuurgeneeskundige

Door: Merel van der Lande

Zorgverlener, behandelaar of therapeut. Het zijn geen van allen beschermde titels en dus mag iedereen het bordje ‘therapeut’ op z’n deur spijkeren. Ook als diegene daarvoor geen opleiding heeft afgerond. Het gevolg: duizenden hits als je ‘natuurgeneeskundige’ googlet. Hoe vind je in dit oerwoud aan homeopaten, fytotherapeuten, acupuncturisten en kinesiologen een betrouwbare natuurgeneeskundige? Aan de overheid heb je in dit geval weinig, want de Inspectiedienst voor de gezondheidszorg houdt zich alleen bezig met de reguliere zorgverleners. En een keurmerk voor betrouwbare natuurgeneeskundigen is er ook nog niet. Maar gelukkig kun je met een aantal richtlijnen en je gezonde verstand ook zelf een goede keuze maken.

Hoedoeners in de spotlight
Renate Boogvrouw
Lid sinds: 11 april 2008
Aantal Hoedoes: 15
Petra Megens
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 17
Erik Weijers
Lid sinds: 26 maart 2008
Aantal Hoedoes: 42
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!