Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

4 Hoe geef ik mijn eigen boek uit

Door: Renate Boogvrouw

4 Hoe plaats ik valse wimpers
Hoe plaats ik valse wimpers

Door: Adine Versluis

Niet iedereen is gezegend met mooie lange, donkere wimpers. Het gebruik van mascara kan helpen, maar tot op een bepaalde hoogte. Als je wimpers eens goed aan wilt vullen, of zelfs voor een extreem dramatische look wilt gaan, dan kun je het beste valse wimpers aanbrengen. Dit vergt wat oefening en geduld, maar is niet heel moeilijk!

Hoe egaliseer ik een vloer

Door: Adine Versluis

De basis van een mooie vloer is niet zichtbaar, dat is de ondervloer. Als een ondervloer niet recht is, dan wordt het erg moeilijk om een goede vloer te leggen. Als de ondergrond waarmee je werkt niet helemaal recht is, dan kun je deze zelf egaliseren. Dan weet je zeker dat het eindresultaat prachtig wordt.

Hoe kom ik aan gratis eten
Hoe kom ik aan gratis eten

Door: Cindy Kamstra

Eten moeten we allemaal, maar het lijkt wel of voedsel steeds duurder wordt. Heb je weinig geld, dan kun je ervoor kiezen om de hele week droog brood te eten. Je kunt ook proberen om gratis eten te pakken te krijgen. Dat is lang niet zo moeilijk als het misschien lijkt: met een beetje inventiviteit kom je een heel eind.

Hoe installeer ik een draadloos netwerk

Door: Bastienne Wentzel

't Is een stuk relaxter om lekker op de bank of aan de keukentafel te kunnen werken op je computer dan altijd in het kantoor of de slaapkamer achter de pc te moeten kruipen. Een draadloos netwerk is dan essentiëel. Het aanleggen daarvan heeft wel wat voeten in de aarde, maar met onderstaande tips moet het lukken.

Hoe begeef ik me veilig op internet
Hoe begeef ik me veilig op internet

Door: Renate Boogvrouw

Internet is niet alleen nuttig en leuk; je loopt er ook allerlei risico's. Er kan ongevraagd software op je computer worden geïnstalleerd, mensen kunnen met je gegevens aan de haal gaan en je kunt worden bedrogen. Let op je veiligheid op internet!

Hoe kom ik van rusteloze benen af

Door: Merel van der Lande

Maar liefst 5 procent van de volwassenen in Nederland heeft last van rusteloze benen, ofwel het Restless Legs Syndrome (RLS). Wie lijdt aan RLS heeft last van kriebel, onrust en jeuk in de benen, armen of voeten. De klachten zijn vaak erger in situaties van rust, zoals ’s avonds tijdens het eten of op de bank en ’s nachts tijdens het slapen. Alleen bewegen brengt verlichting, vandaar de naam rusteloze benen. Hoewel de aandoening niet levensbedreigend is, kan het leiden tot ernstige slapeloosheid waardoor normaal functioneren onmogelijk wordt. Gelukkig is er wel iets aan te doen!

Hoe pak ik een sabbatical aan

Door: Susanne Biemans

Droom jij er ook van om een jaar in Afrika rond te trekken, 6 maanden naar Frankrijk te gaan om een oud stationnetje op te knappen of zomaar eens een jaar de tijd te hebben om niks te doen? Het Ministerie van Sociale Zaken heeft berekend dat meer dan 750.000 mensen dromen van een sabbatical, een loopbaanonderbreking. Er is maar een heel klein percentage daarvan dat het ook daadwerkelijk doet. Wil jij het ook wel graag, maar heb je geen idee hoe je het aan moet pakken? Wij helpen je op weg...

Hoe kies ik de kleur van mijn kleding
Hoe kies ik de kleur van mijn kleding

Door: Erik Weijers

Heeft iemand je wel eens gevraagd of je je niet lekker voelde, terwijl jij dacht dat er niets aan de hand was? Dan droeg je waarschijnlijk een kleur die niet bij je paste. Het omgekeerde komt ook voor: je voelt je niet zo geweldig maar je krijgt complimentjes omdat je er zo goed uitziet. Dan draag je waarschijnlijk een kleur die je goed staat. Hoe weet je nu welke kleuren bij jou passen? Janny ter Meer, kleur- en stijlconsulente: "Je kunt natuurlijk een kleurenanalyse laten doen bij mij (knipoogt), maar je kunt ook veel zelf doen. Leer kijken: naar je eigen kleur, de kleur van stoffen en naar de wisselwerking van het geheel."

Hoe kan ik borstvoeding kolven

Door: Irene de Vette

Je zwangerschapsverlof loopt ten einde, je gaat weer aan het werk, maar je wilt je kindje toch borstvoeding blijven geven als je van huis bent. Dan kun je de voedingen afkolven. Ook kan kolven handig zijn als je de stuwing op je borsten iets wilt verlichten. Een kolf is een pompje dat de zuigbeweging van baby’s nadoet en zo een toeschietreflex probeert op te wekken. Die reflex wordt aangestuurd door het hormoon oxytocine en is nodig om melk te laten stromen. Hoe kolf je af en hoe bewaar je de melk?

Hoe bouw ik zelf een sauna
Hoe bouw ik zelf een sauna

Door: Cindy Kamstra

Lekker relaxen in je eigen sauna, wie wil dat nou niet? Maar de meeste woningen in ons land beschikken niet standaard over een sauna. Dus zul je er zelf één moeten regelen. Je kunt daarvoor natuurlijk een professional inhuren. Maar als je een beetje handig bent met bouwpakketten en bouwtekeningen, is er geen enkele reden waarom je niet zelf aan de slag kunt.

Hoe winkel ik veilig online

Door: Walter van den Berg

Steeds meer mensen kopen via internet. Dat is niet altijd even veilig, want: wie zit er aan de andere kant van de lijn, en wie kijkt er mee als je betaalt? Deze hoedoe geeft je enkele richtlijnen voor veilig online winkelen.

Hoe vind ik een goede paragliding-uitrusting

Door: Bastienne Wentzel

Je hebt besloten dat je wilt leren vliegen. Daarover heb je alles gelezen in de Hoedoe 'Hoe leer ik veilig paragliden'. Binnenkort start je met je vliegcursus. Maar wat moet je dan aan? En waar bestaat een uitrusting om te paragliden eigenlijk uit?

Hoe vertel ik mijn kind dat iemand dood is

Door: Adine Versluis

Hoe vertel je je kind dat oma dood is? Of dat papa nooit meer terug komt? Jonge kinderen hebben een heel ander besef van tijd, waardoor het soms moeilijk is om duidelijk te maken dat 'nooit meer' écht 'nooit meer' is.

Hoe vind ik een verloskundige

Door: Erik Weijers

Van kinderwensspreekuur tot het onderzoek zes weken na de bevalling: de verloskundige begeleidt je al die tijd. Ze geeft voorlichting over zwangerschap en bevalling en houdt in de gaten of jij en je baby je goed blijven ontwikkelen. Ze heeft contact met partijen als de huisarts, het consultatiebureau en de kraamverzorgende. Bij medische problemen heeft de verloskundige contact met degenen die de zorg overnemen, bijvoorbeeld de gynaecoloog. Hoe vind je een verloskundige bij jou in de buurt?

Hoe krijg ik hulp bij het aflossen van schulden

Door: Adine Versluis

Schulden kunnen zwaar op je drukken en hoewel het moeilijk kan zijn om de situatie onder ogen te zien of deze zelfs met anderen te delen, is dat vaak wel de beste manier om er vanaf te komen. Als je eenmaal besloten hebt dat je uit de schulden wilt komen, kun je hier op verschillende manieren hulp bij krijgen. Wij hebben een aantal effectieve methodes voor je op een rijtje gezet. Probeer ze allemaal, of begin met een aantal.

Hoe plan ik een stedentrip
Hoe plan ik een stedentrip

Door: Jan Lammers

Stedentrips, waarbij in korte tijd een veelal Europese stad wordt bezocht, zijn met name onder stelletjes erg geliefd. Ook alleen, of juist in een groep kan een stedentrip echter ontzettend leuk zijn. In een weekend worden de meeste bezienswaardigheden aangedaan, terwijl er in een centraal gelegen hotel wordt overnacht. Maar hoe plan je eigenlijk de optimale stedentrip?

Hoe word ik boeddhist
Hoe word ik boeddhist

Door: Merel van der Lande

Het boeddhisme is een niet-godsdienstige levensbeschouwing, die uitgaat van het verkrijgen van zelfinzicht waardoor je niet meer hoeft te lijden. Dat klinkt fantastisch, maar hoe word je nu boeddhist? Lees deze Hoedoe en treed in de voetsporen van bekende boeddhisten als Tina Turner, Richard Gere en onze eigen boxster Lucia Rijker.

5 Hoe kom ik aan hout voor mijn open haard

Door: Merel van der Lande

Een goede verbranding is milieuvriendelijk en veilig. Bij het stoken van hout in een open haard of houtkachel is het daarom belangrijk om schoon en kurkdroog hout te gebruiken. Hoe je daaraan komt, lees je hier.

Hoe ga ik op vakantie met kinderen

Door: Merel van der Lande

Op de bonnefooi op reis gaan, is met een gezin niet erg comfortabel. Wil je dat iedereen een leuke tijd heeft dan zul je een vakantie met je kinderen, of ze nu baby zijn of puber, goed moeten plannen. Hoe je dat doet, lees je hier.

Hoedoeners in de spotlight
Adine Versluis
Lid sinds: 5 april 2008
Aantal Hoedoes: 470
Erik Weijers
Lid sinds: 26 maart 2008
Aantal Hoedoes: 42
Noortje van Dorp
Lid sinds: 9 mei 2008
Aantal Hoedoes: 125
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!