Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

Hoe open ik een bankrekening

Door: Femke

Ben je niet tevreden over je huidige bank en wil je graag bij een andere aanbieder een bankrekening openen? Je hebt de keuze uit verschillende bankrekeningen. Hoe je een bankrekening opent, lees je in onderstaand stappenplan.

Hoe kweek ik eetbare paddenstoelen
Hoe kweek ik eetbare paddenstoelen

Door: Merel van der Lande

Na groenten, fruit en kruiden is het kweken van je eigen paddenstoelen helemaal hip. Niet vreemd, want met paddenstoelen maak je de lekkerste gerechten. In Nederland mag je niet zomaar overal paddenstoelen plukken. Misschien maar goed ook, want niet alle paddenstoelen zijn eetbaar en dus zou je zo maar een verkeerde kunnen plukken. Kweek je ze zelf dan kun je met een beetje liefde en geduld voor een prikkie je eigen biologische eetbare paddenstoelen oogsten. Hier lees je hoe je dat in 7 stappen doet.

3 Hoe geef ik nieuwe sneakers een oudere look
Hoe geef ik nieuwe sneakers een oudere look

Door: Adine Versluis

Natuurlijk is het leuk om nieuwe sneakers te hebben. Echt stoer zien die kraakwitte, hagelnieuwe exemplaren er echter niet uit. Gelukkig kun je er voor zorgen dat je nieuwe sneakers er in een mum van tijd lekker oud uit zien!

4 Hoe verhelp ik mijn ochtendhumeur
Hoe verhelp ik mijn ochtendhumeur

Door: Adine Versluis

‘Weer met het verkeerde been uit bed gestapt?’ Als je al last hebt van een ochtendhumeur, dan doen dat soort opmerkingen je meestal geen goed. Maar aangezien je niet iedereen de mond kunt snoeren en een ochtendhumeur ook voor jezelf niet prettig is, kun je beter daar wat aan doen. Moeilijk? Dat valt best wel mee!

4 Hoe werk ik een berg achterstallige klussen in huis weg
Hoe werk ik een berg achterstallige klussen in huis weg

Door: Petra Megens

Hoera, jij hebt een paar vrije dagen (of weken) en jij blijft deze keer eens lekker thuis. Beetje lezen, beetje fietsen, beetje rommelen in en om het huis. Welke klussen had je ook alweer te doen? Je kijkt eens om je heen - en ziet een enorme berg achterstallig werk liggen. En wat ligt die berg er al lang! Zoveel schoon te maken, zoveel op te ruimen, te repareren en weg te gooien. Néém je er eindelijk de tijd voor, zinkt de moed je in de schoenen. Waar moet je beginnen? Waar houdt het op? Geen paniek: ook jij kan die berg aanpakken en tegelijk van je vrije dagen genieten. Je doet het in zes stappen. Met veel vrij tussendoor!

Hoe kies ik een coach uit
Hoe kies ik een coach uit

Door: Adine Versluis

Een coach inschakelen is niet alleen meer weggelegd voor de happy few die bijvoorbeeld via het werk aan een coach gekoppeld worden, maar voor iedereen die zich graag op het persoonlijke of professionele vlak wil ontwikkelen. Coaching helpt je namelijk verder en helpt je dingen op een andere manier te bekijken. Met een coach kun je leren nog meer jezelf te zijn en nog meer gebruik te maken van je eigen talenten en mogelijkheden. Maar hoe kies je een coach uit die bij je past? Coach Petra Megens helpt professionals zichzelf te ontwikkelen door middel van telecoaching, coaching door de telefoon, en vertelt waar je op moet letten als je een coach kiest.

Hoe vind ik gratis software (freeware)

Door: Pieter Pulleman

Software aanschaffen is een dure aangelegenheid. Tenzij je gebruik maakt van een gratis variant. Naast gratis is het ook nog eens legaal. Bovendien doet deze zogenoemde freeware vaak niet onder voor zijn commerciële tegenhangers. En het mooie is dat allerlei soorten software gratis verkrijgbaar zijn. Of het nu gaat om officeprogramma’s, virusscanners, fotobewerkingssoftware of back-up software, er is bijna altijd een goede gratis variant beschikbaar.

Hoe voorkom ik vochtige muren

Door: Ronald de Vries

Een huis (laten) bouwen gaat baksteen voor baksteen. Tovermiddel van dienst is cement. Spijtig genoeg kan cement vocht opnemen en dat het langs de binnenkant van je huis kan doorsijpelen en zelfs na langere tijd voor barsten kan zorgen. Dat zijn vrij ernstige beschadigingen aan je huis, die zeker niet genegeerd mogen worden. Wie slim is, kan zijn muren op voorhand al behandelen zodat het risico op vochtige muren afneemt en je dus geen nodeloos geld hoeft uit te geven.

Hoe maak ik een PayPal account aan
Hoe maak ik een PayPal account aan

Door: Adine Versluis

Online betalen kan niet alleen met je creditcard of met iDeal, maar ook met PayPal. PayPal is een handig systeem waarmee betalingen ontvangen en verzonden kunnen worden. Voor particulieren is het aanmaken van een account helemaal gratis. Je kunt PayPal onder meer gebruiken voor Marktplaats, eBay en in verschillende online winkels. Heb je geld ontvangen? Dan kun je dat over laten schrijven naar je bankrekening.

Hoe vind ik een baan in het buitenland

Door: Noortje van Dorp

Als je er naar vraagt, heeft bijna iedereen wel de droom om ooit nog eens naar het buitenland te emigreren en daar een bestaan op te bouwen. Er zijn er maar weinig die de daadwerkelijke stap echt nemen. Werken in het buitenland gaat dan ook verder dan het vinden van een baan. Zo heb je ook te maken met de verblijfsvergunning en de goedkeuring van je Nederlandse diploma’s. Hoedoe helpt je een eindje op weg.

Hoe maak ik een krabpaal voor mijn kat
Hoe maak ik een krabpaal voor mijn kat

Door: Adine Versluis

Katten houden ervan om hun nagels te scherpen. Dit kan natuurlijk aan jou, of aan je meubels, maar je zult het vast meer op prijs stellen als de kat hiervoor haar eigen krabpaal gebruikt. Als je er even voor gaat zitten, heb je zo'n krabpaal zo in elkaar gezet!

4 Hoe krijg ik een lintje
Hoe krijg ik een lintje

Door: Noortje van Dorp

Ome Jan die al sinds zijn tienerjaren in de kantine van de voetbalclub werkt. De buurvrouw op de hoek die elk jaar geld inzamelt om een weeshuis in India te steunen. Of de overbuurman die al jaren lang als vrijwilliger van het Rode Kruis op festivals staat. Nederlanders (ook degene die in het buitenland wonen) die bijzondere verdiensten voor de samenleving verrichten, kunnen in aanmerking komen voor een koninklijke onderscheiding (in de volksmond: een lintje). Volgens de Staat zijn zij het ‘cement’ van de maatschappij, en daar mag best een beloning tegenover staan. Het is alleen niet mogelijk om voor jezelf een lintje aan te vragen. Wil jij een koninklijke onderscheiding, dan moet je anderen zo ver krijgen om jou –ruim op tijd- voor te dragen.

Hoe speel ik een spelletje patience
Hoe speel ik een spelletje patience

Door: Noortje van Dorp

Er doen verhalen de ronde dat Napoleon patience speelde tijdens zijn verbanning naar het eiland Sint-Helena. Niet zo gek: als er een kaartspelletje geduld vereist, is het wel patience. Negen van de tien potjes zul je niet uit kunnen spelen. Je lot is eigenlijk al bepaald op het moment dat de kaarten op tafel liggen. Zin om je geluk te beproeven? Of de tijd te doden? Deze hoedoe vertelt je hoe.

5 Hoe schrijf ik een hoedoe

Door: Redactie Hoedoe

Publiceer je eigen artikelen op Hoedoe.nl! Deel je kennis en ervaring, schrijf een hoedoe en plaats 'm online volgens onderstaande instructies.

Hoe kies ik een sterk wachtwoord

Door: Renate Boogvrouw

Voor steeds meer webdiensten, bedrijfsnetwerken en andere systemen moet je een wachtwoord bedenken. Zo’n wachtwoord moet voor jou makkelijk te onthouden zijn, zodat je het niet op hoeft te schrijven (want dat zou onveilig zijn). Maar anderen moeten het natuurlijk niet kunnen raden. Met een paar eenvoudige stappen kun je zo’n makkelijk te onthouden, maar moeilijk te raden, wachtwoord bedenken.

3 Hoe zet ik een knoop aan
Hoe zet ik een knoop aan

Door: Adine Versluis

Het aanzetten van een knoop is heel eenvoudig, maar toch zijn we veelal geneigd om een kledingstuk maar in de kast te laten hangen als er een knoop vanaf gesprongen is. Zonde, want de meeste knopen zijn in vijf minuten al aan te naaien! Bovendien heb je er maar weinig voor nodig.

Hoe voorkom ik een bore-out

Door: Renate Boogvrouw

Bore-out is het omgekeerde van stress of een burnout: geestelijke en lichamelijke klachten door chronische onderbelasting en verveling. Net als bij stress word je ongemotiveerd, chagrijnig, prikkelbaar en emotioneel. Verveel je je op je werk? Neem initiatief en voorkom een bore-out!

Hoe laat ik mijn baby 's nachts goed slapen

Door: Adine Versluis

Veel kersverse ouders zullen al snel merken dat het voorlopig gedaan is het hun nachtrust: baby's houden zich niet aan slaaptijden en hebben - zeker in het begin - moeite met het doorkomen van nachten. Hoewel dit een fase is waar je door heen zult moeten, zijn er wel dingen die je kunt doen om een goede nachtrust bij je baby - en dus bij jou! - te bevorderen.

4 Hoe verschoon ik een luier
Hoe verschoon ik een luier

Door: Marieke van Oosterhout

Als je voor het eerst vader of moeder bent geworden, zal het verschonen van je baby in het begin behoorlijk onwennig zijn en soms ook leiden tot hilarische momenten. Vraag een willekeurige vader of moeder maar eens naar zijn of haar 'verschoonervaringen'. Het verschonen van de luier gaat bij een jongen anders dan bij een meisje.

Hoe vind ik een vacature voor secretaresse

Door: Noortje van Dorp

Een secretaresse is de spil van een organisatie. Zij is de helpende hand binnen het bedrijf voor het maken van afspraken en verzenden van mails voor personen die zelf te druk zijn. Vind jij het leuk om de steun en toeverlaat van een directeur of bedrijf te zijn? Hoedoe legt je uit hoe jij een vacature voor secretaresse kunt vinden.

Hoedoeners in de spotlight
Bastienne Wentzel
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 59
Petra Megens
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 17
Noortje van Dorp
Lid sinds: 9 mei 2008
Aantal Hoedoes: 125
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!