Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

Hoe vraag ik een Maatwerkadvies voor energiebesparing aan

Door: Bastienne Wentzel

Dubbel glas, een HR verwarmingsketel of isolatie van de gevel of het dak. Het zijn investeringen voor het besparen van energie die je na verloop van tijd, soms al binnen een paar jaar, kunt terugverdienen. Een Maatwerkadvies - voorheen het Energie Prestatie Advies - kan je helpen om de meest energiebesparende maatregelen voor jouw huis te kiezen.

Hoe beveilig ik mijn huis tegen inbrekers

Door: Adine Faber-Versluis

Het slachtoffer worden van een inbraak is verschrikkelijk. Niet alleen omdat je na een inbraak vaak (waardevolle) spullen kwijt bent, maar ook omdat het je een vervelend gevoel kan geven. Als iemand in jouw huis in kan breken, ben jij er dan nog wel veilig? Voorkomen is niet altijd mogelijk, maar er zijn wel genoeg dingen die je kunt doen om jouw huis tot een zo onaantrekkelijk mogelijke prooi voor inbrekers te maken!

4 Hoe voorzie ik mijn cappuccino van een schuimende melklaag
Hoe voorzie ik mijn cappuccino van een schuimende melklaag

Door: Adine Faber-Versluis

Een cappuccino is niet zomaar een kopje koffie, maar een wonderlijk mengsel van espresso, melk en -last but not least- melkschuim. Dat laatste kan soms wel eens een probleem vormen, want wat er op het terras zo mooi uitziet, lijkt thuis niet na te maken. Als je deze stappen volgt kan het echter niet mis gaan!

Hoe monteer ik een deurspion

Door: Adine Faber-Versluis

Als je geen ramen naast of in je deur hebt, is het altijd weer een verrassing wie er aangebeld of geklopt heeft. Die verrassing is niet altijd even plezierig. Met een deurspion kun je vooraf altijd even naar buiten kijken, zonder dat degene die voor de deur staat jou ziet. Is het bezoek ongewenst? Dan doe je de deur gewoon niet open!

4 Hoe monteer ik een ventilator in mijn badkamer

Door: Adine Faber-Versluis

Als een badkamer niet goed geventileerd wordt, kan er snel een muffe, vochtige lucht in blijven hangen. De makkelijkste manier om dat te voorkomen is het openen van een raampje. Dat is echter niet altijd mogelijk of praktisch. Je kunt ook een ventilator in je badkamer plaatsen, die de vochtige lucht afvoert en de badkamer fris houdt.

4 Hoe kan ik mijn wasmachine aansluiten
Hoe kan ik mijn wasmachine aansluiten

Door: Adine Faber-Versluis

Als je zelf je wasmachine kunt aansluiten, dan kun je een leuk bedrag aan installatiekosten besparen. Bovendien komt deze vaardigheid niet alleen van pas bij de aanschaf van een nieuw exemplaar, maar ook bijvoorbeeld bij een verhuizing. Een wasmachine aansluiten is niet zo moeilijk. Het is vooral een kwestie van goed opletten.

Hoe reinig ik mijn gezicht

Door: Arend de Vries

Je huid produceert zowel in de ochtend als in de avond afvalstoffen. Maar hoe zorg je ervoor dat je huid goed schoon blijft?

Hoe sluit ik een lamp aan
Hoe sluit ik een lamp aan

Door: Adine Faber-Versluis

Een nieuwe lamp ophangen of een lamp vervangen is niet zo moeilijk. Je hoeft alleen de bedrading maar op de juiste manier aan te sluiten. En dat is wel even opletten, want je wilt natuurlijk geen kortsluiting veroorzaken.

5 Hoe geef ik de perfecte kus
Hoe geef ik de perfecte kus

Door: Adine Faber-Versluis

Natuurlijk kun je je liefde betuigen door middel van dure cadeaus, uitjes of extravagante vakanties. De beste én meest oprechte manier blijft echter een kus. Maar het liefst dan wel een perfecte kus! Hoe je die geeft lees je hier.

Hoe sluit ik een hypotheek af als zzp'er

Door: Femke

Een hypotheek afsluiten is als zzp'er niet altijd even eenvoudig. Kredietverstrekkers willen immers bepaalde garanties over de bestendigheid van het inkomen, terwijl onzekerheid over de inkomsten net een van de wezenlijke kenmerken is van het bestaan van een zzp'er. Toch kan je ook als zzp'er aantonen dat je kredietwaardig bent. Hoe je dat doet? Ik leg het graag voor jou uit.

3 Hoe ga ik om met discriminatie
Hoe ga ik om met discriminatie

Door: Cindy Kamstra

Artikel 1 van de Nederlandse grondwet zegt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." Toch is de realiteit anders: er wordt nog steeds veelvuldig gediscrimineerd in ons land. Alleen al in 2007 kwamen er bij de landelijke vereniging tegen discriminatie Art.1 ruim 4000 klachten binnen over discriminatie, en dat zijn dan alleen nog maar de gevallen die gemeld worden. Hoe ga je ermee om als het jou overkomt?

Hoe bereken ik de CO₂-uitstoot van mijn auto

Door: Bastienne Wentzel

Je wilt graag het klimaat verbeteren door minder broeikasgassen uit te stoten? Maar je weet niet hoe? Laat eens de auto staan! Hier lees je hoe je snel kunt uitrekenen hoeveel CO₂ dat scheelt.

4 Hoe eet ik gezond tijdens mijn zwangerschap
Hoe eet ik gezond tijdens mijn zwangerschap

Door: Adine Faber-Versluis

Tijdens je zwangerschap ben je niet alleen verantwoordelijk voor je eigen lijf, maar ook voor dat van je kindje. Je kunt niet zomaar eten en drinken wat je wilt. Sommige dingen kun je beter laten staan, terwijl je andere dingen vooral wel moet eten.

Hoe verwijder ik cookies

Door: Adine Faber-Versluis

Als je websites bezoekt, dan worden cookies op je harde schijf opgeslagen. Dit zijn kleine bestandjes met gegevens over je bezoek. En die gegevens zijn niet alleen toegankelijk voor de eigenaar van de site die je bezoekt, maar vaak ook voor (advertentie)partners van die site. Wil je geen cookies op je harde schijf hebben? Dan lees je hier hoe je ze kunt verwijderen.

4 Hoe houd ik Koi karpers
Hoe houd ik Koi karpers

Door: Adine Faber-Versluis

De Japanse Koi zijn de laatste jaren steeds populairder geworden. En niet voor niets; het zijn niet alleen prachtige vissen, je kunt ze ook van alles leren, bijvoorbeeld het aanpakken van eten. Het houden van Koi vereist meer dan alleen het aanleggen van een vijver. Zo moet er onder andere rekening worden gehouden met de beplanting van de vijver. Verdiep je dus voor de aanschaf eerst in het onderhoud van Koi! Joop van Tol, bestuurslid Nishikigoi Vereniging Nederland, licht de voorbereiding en het 'onderhoud' van de Koi toe, terwijl dierenarts Peter J. Werkman vertelt waar je op moet letten bij een zieke Koi.

Hoe word ik een bekende zanger(es)

Door: Annemiek

Bekend worden als zanger of zangeres; het is de droom van veel jonge (en minder jonge) mensen. Maar helaas is dit niet voor iedereen weggelegd. Van de vele mensen die het proberen, lukt het maar een handjevol om ook daadwerkelijk door te breken. Maar er zijn natuurlijk wel een aantal acties die je kunt ondernemen om je kansen te vergroten.

Hoe bouw ik een fixie

Door: Noortje van Dorp

Misschien heb je ze al eens zien rijden: racefietsjes die volledig gestript zijn en (bovenal) geen rem hebben. Populair onder fietskoeriers, maar ook groeiend populair onder de ‘gewone Nederlander’ die er mee naar zijn werk fietst. De basis van een fixie, of een fixed bike, is eigenlijk de baanwielrenfiets. Een zogenaamde ‘doortrapper’ dus. Remmen doe je op spierkracht, of met een kleine handrem op het voorwiel die sommigen op hun stuur hebben. Hoedoe legt je in een notendop uit hoe jij je eigen fixie fiets kunt bouwen.

4 Hoe bereid ik een stedentrip Istanbul voor
Hoe bereid ik een stedentrip Istanbul voor

Door: Irene Koot

Het ene moment wandel je door een sprookjesachtig paleis of oriëntaalse bazaar, het volgende moment stap je in het bruisende uitgaansleven. Istanbul is een fascinerende stad, met Europa in het westen en Azië in het oosten, waar veel te zien en te doen is. Een paar vrije dagen in deze stad vliegen in mum van tijd voorbij. Voordat je op je tapijtje richting Istanbul stapt, is het handig om je voor te bereiden op je bezoek aan deze voormalige hoofdstad van Turkije.

Hoe kies ik een goed doel

Door: Erik Weijers

Onze maatschappij is fantastisch, niets meer aan doen. Of wil je toch je steentje bij te dragen aan een betere wereld? Als vrijwilligerswerk er niet in zit, kun je een goed doel financieel steunen. De uitdrukking slaat zowel op de het doel zelf (‘een zaak van algemeen maatschappelijk belang’), als op de organisatie die dit doel nastreeft. Om met een gerust hart geld te kunnen geven aan zo’n organisatie, moet je wel eerst je weg vinden in de 18.000 geregistreerde goede doelen in Nederland. Stel jezelf daarom eerst een paar vragen en perk zo je keuzemogelijkheden in.

5 Hoe bestrijd ik een kater
Hoe bestrijd ik een kater

Door: Irene de Vette

Langzaamaan word je wakker en je voelt: het is helemaal mis. Sliep je nog maar... Jammer, een bonkend hoofd, alsof een sloophamer tegen je slapen ramt, maakt verder slapen onmogelijk. Je mond is kurkdroog en je schedel voelt aan alsof hij ieder moment uit elkaar kan knallen. Het licht doet pijn aan je ogen, je maag voelt verkrampt en je benen lijken wel pap. Was ik nou toch maar na dat tweede wijntje gestopt! Maar jezelf verwijten maken is zinloos: het was gewoon erg gezellig gisteravond en het kwaad is nu toch al geschied. Dus kun je beter alles in het werk stellen om zo snel mogelijk van die vervelende kater af te komen.

Hoedoeners in de spotlight
Irene de Vette
Lid sinds: 19 juni 2008
Aantal Hoedoes: 78
F. Nelissen
Lid sinds: 7 april 2008
Aantal Hoedoes: 23
Erik Weijers
Lid sinds: 26 maart 2008
Aantal Hoedoes: 42
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!