Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

Hoe speel ik veilig online krasloten

Door: Jessica den Oever

Het is geen geheim dat het internet zich uitstekend leent voor het verkopen van goederen en diensten – vele succesvolle (en minder succesvolle) ondernemingen hebben zich hier sinds de opkomst van het medium op gericht. De voordelen van het internet zijn ook de kansspel-industrie niet ontgaan; het wereldwijde web biedt veel ruimte voor innovatie en is zeer toegankelijke voor een brede groep gebruikers.

Hoe kan ik zelf een stoel bekleden
Hoe kan ik zelf een stoel bekleden

Door: Adine Versluis

Oude stoelen kunnen nog jaren mee, als je ze zelf opnieuw stoffeert. Een stoel bekleden is relatief weinig werk, maar levert wel veel resultaat op. Hier lees je hoe je dit klusje aanpakt.

Hoe maak ik een vegetarisch kerstdiner
Hoe maak ik een vegetarisch kerstdiner

Door: Merel van der Lande

Vegetarische gerechten zijn gezond, licht verteerbaar en goed voor het milieu. Waarom staat er tijdens de kerstdagen dan toch iedere keer weer vlees of vis op het menu? Omdat lang niet iedereen de feestelijke en decadente vegetarische alternatieven kent. Gelukkig is vegetarisch koken niet moeilijk, zegt Lisette Kreischer, schrijfster van het kookboek 'Ecofabulous koken in alle seizoenen'. In deze hoedoe legt zij uit hoe je in 7 stappen een superfeestelijk vegetarisch kerstmenu op tafel tovert.

4 Hoe word ik acteur

Door: Adine Versluis

Zie je jezelf al in GTST, of ben je zelfs de nieuwe Tom Cruise? Als het jouw droom is om acteur te worden, dan kun je daar maar beter serieus werk van maken, want je bent zeker niet de enige. Met deze stappen ben je de concurrentie in ieder geval al wat voor.

4 Hoe bereid ik me voor op mijn eindexamen
Hoe bereid ik me voor op mijn eindexamen

Door: Adine Versluis

Aan het einde van je middelbare schoolperiode zul je nog één prestatie moeten leveren: het behalen van je eindexamen. In principe is je eindexamen niets anders dan een grote toets over veel van wat je al eerder geleerd hebt. Niets om bang voor te zijn dus. Maar wel iets waarvoor je je goed voor moet bereiden; je krijgt namelijk maar één kans!

5 Hoe vind ik een leuke reisgenoot
Hoe vind ik een leuke reisgenoot

Door: Irene Herbers

Geen zin in een groepsreis, maar je wilt ook niet alleen op pad? Zoek een onvergetelijke reisgenoot. Hoe je dat doet? Zo!

3 Hoe zoek ik een tijdelijk maatje of reisgezel
Hoe zoek ik een tijdelijk maatje of reisgezel

Door: Irene Herbers

Zin in de ruige wildernis, het verlaten strand, die avontuurlijke trektocht, maar niet alleen? Of reis je al een tijdje met z'n tweetjes maar moet de raft vol, zoek je meer lifters of zijn er te weinig boekingen voor de jungletour? Zo zoek je een reisgezel op je vakantiebestemming.

4 Hoe leer ik breien
Hoe leer ik breien

Door: Adine Versluis

Breien is - net als veel andere vormen van handwerken - weer helemaal in. Leren breien is op zich niet moeilijk en als je de basis eenmaal onder de knie hebt, dan kun je jezelf allerlei andere technieken aanleren, waardoor je binnen de kortste keren de mooiste dingen breit!

Hoe leer ik haken

Door: Adine Versluis

Mooie onderzetters, knuffelbeesten, tasjes of hoesjes voor de telefoon of iPad; je kunt het zo gek niet bedenken, of je kunt het haken. Als je tenminste weet hoe het moet. Hier leggen we de basisbeginselen van het haken uit, zodat je straks je eigen kunstwerken kunt maken.

4 Hoe begin ik met hardlopen
Hoe begin ik met hardlopen

Door: F. Nelissen

Hardlopen kun je bijna overal en op elk moment van de dag doen. Bovendien heb je geen gedoe met een duur abonnement voor een sportschool. Hardlopen is dus de ideale sport als je een drukke baan hebt, je sociale leven wilt bijhouden en ook nog eens krap bij kas zit. Maar hoe begin je ermee? Zeker als je basisconditie nog wat te wensen over laat. Hardlopen hoeft niet zwaar of moeilijk te zijn. Begin lekker relaxed en bouw het langzaam op.

4 Hoe schrijf ik een scriptie

Door: Adine Versluis

Na een jaar of vier, vijf studeren is het eindelijk zo ver: je hebt je opleiding bijna afgerond. Er is nog maar één horde die je moet nemen: het schrijven van je scriptie. En dat schrijven lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Maar, als je de tijd neemt om goed te plannen én door weet te zetten, dan zal het je ook lukken om die laatste drempel te nemen!

3 Hoe bewerk ik foto’s op de computer

Door: Walter van den Berg

Foto’s bewerken is een ruim begrip: je kunt een afbeelding alleen maar willen verkleinen en versturen. Of je kunt een foto zo onder handen nemen, dat het net lijkt alsof je een penseel ter hand hebt genomen. Na bewerking lijkt je foto op een aquarel. Deze hoedoe behandelt een simpele, maar misschien vaak terugkerende, bewerking: het bijsnijden van een foto die je met je digitale camera hebt gemaakt. Bovendien gaan we de kleuren een beetje levendiger maken, en het plaatje zodanig verkleinen dat hij per mail te versturen is.

Hoe maak ik veilig een buitenrit met mijn paard

Door: Bastienne Wentzel

Lekker door de bossen draven of in volle galop over het strand. De reeën in het bos lopen niet voor je weg. Je komt op plekken waar je zelfs als wandelaar niet snel loopt. Voor veel ruiters is een buitenrit het toppunt van paardenplezier. Met een beetje voorbereiding voor jou en je paard kun je zo op pad.

4 Hoe word ik een sterke pokerspeler
Hoe word ik een sterke pokerspeler

Door: Erik Weijers

Van poker wordt vaak een romantisch beeld neergezet. De laatste beslissende hand, het trillende ooglid dat de tegenstander verraadt... Dat doet het in een film nou eenmaal beter dan droge kansberekening of puur geluk. De werkelijkheid van poker zit hier tussenin. De doorslag wordt gegeven door een beetje geluk en een hoop strategie en inzicht. Pokerspeler Lars Kurstjens zette afgelopen jaar zijn studie een jaartje opzij om zich op het pokeren te richten. Hij kan hier ruimschoots van leven. “Ik snap niet dat pokeren nog steeds een kansspel wordt genoemd. Pokeren is een combinatie van strategie, psychologie en kansberekening. Uiteindelijk wordt de factor geluk uitgevlakt.”

4 Hoe maak ik mijn huis brandveilig

Door: Adine Versluis

Zelfs als brand geen menselijke slachtoffers eist, zijn de gevolgen desastreus. Al je spullen verband of vernield tijdens het blussen. Geen foto's meer, geen erfstukken meer, geen administratie, geen computer, geen schooldiploma's, enzovoorts. Brand ontstaat in veel gevallen door nalatigheid. Kort gezegd: die brandjes hadden voorkomen kunnen worden. Hoe? Onder meer door deze stappen te volgen.

Hoe maak ik zelf zonnebrandcrème

Door: Adine Versluis

Vitamine d is goed voor je en de makkelijkste manier om daaraan te komen, is door in de zon te gaan zitten. Je huid te veel blootstellen aan zonlicht kan echter ook gevaarlijk zijn. Goede bescherming is essentieel. Die kun je kopen in de winkel, maar ook gewoon zelf maken. Helemaal natuurlijk!

4 Hoe plaats ik een rookmelder
Hoe plaats ik een rookmelder

Door: Adine Versluis

Brand; het is één van de ergste dingen die je kunnen overkomen. Hoewel je brand zelf niet altijd kunt voorkomen, kun je wel maatregelen nemen om de schade te beperken. Een van die maatregelen is het plaatsen van een rookmelder. Dit kun je eenvoudig zelf doen!

4 Hoe steek ik veilig vuurwerk af
Hoe steek ik veilig vuurwerk af

Door: Adine Versluis

Vuurwerk afsteken hoort bij Oud & Nieuw. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat het vuurwerk afsteken veilig gaat, zodat je avond niet eindigt op de Eerste Hulp-afdeling van het ziekenhuis. Met deze tips maak je die kans zo klein mogelijk.

Hoe gebruik ik dromen voor mijn persoonlijke ontwikkeling

Door: N

Dromen zijn brieven aan jezelf. Ze komen uit je onderbewuste, en geven je informatie over je handelen, je keuzes, je passie en je uitdagingen. Daarom kun je ze gebruiken voor je persoonlijke ontwikkeling. Hoe? Door deze drie eenvoudige stappen te volgen

Hoe kan ik minder plastic gebruiken
Hoe kan ik minder plastic gebruiken

Door: Adine Versluis

Lange tijd is plastic een ideaal, goedkoop verpakkingsmiddel geweest. Tegenwoordig is echter steeds meer bekend over de nare gevolgen van de hoeveelheid plastic die overal ter wereld rondzwerft; zeeën en oceanen raken vervuild, dieren sterven omdat ze plastic eten of er op één of andere manier in bekneld raken en natuurgebieden worden steeds minder natuurlijk door plastic dat door mensen wordt achtergelaten. Hoewel het misschien onmogelijk lijkt om in je eentje het plasticprobleem van de wereld op te lossen, kun je wel degelijk verschil maken. En daar hoef je niet eens zoveel moeite voor te doen. Minder plastic gebruiken is makkelijker dan je denkt.

Hoedoeners in de spotlight
Irene de Vette
Lid sinds: 19 juni 2008
Aantal Hoedoes: 78
Cindy Kamstra
Lid sinds: 18 juni 2008
Aantal Hoedoes: 86
Susanne Biemans
Lid sinds: 14 mei 2008
Aantal Hoedoes: 9
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!