Hoedoe Updates

De recentste hoedoes op een rij.

3 Hoe word ik een piraat
Hoe word ik een piraat

Door: Noortje van Dorp

Geen schat is onbereikbaar, geen schip te snel. Piraten krijgen nu eenmaal altijd wat ze willen. En sinds Captain Jack Sparrow het stokje heeft overgenomen van die lelijke Zwartbaard, krijgt de doorsnee piraat tegenwoordig ook de mooiste meisjes. Tja...waarom zou je eigenlijk geen piraat worden?

4 Hoe sluit ik een compromis
Hoe sluit ik een compromis

Door: Adine Faber-Versluis

Terecht of onterecht; je kunt niet altijd je zin of gelijk krijgen. In veel gevallen zul je een compromis moeten sluiten waar zowel jij als je gesprekspartner tevreden mee zijn. Dit is misschien niet de beste uitkomst voor jou, maar wel de beste uitkomst voor jullie beiden. Een goed compromis levert namelijk een win-win situatie op!

3 Hoe meld ik mijn website aan bij Google

Door: Debby

Als webdesigner krijg ik regelmatig de vraag voorgeschoteld hoe je een website kunt aanmelden bij Google. Dat kun je heel eenvoudig zelf doen in een paar stappen.

4 Hoe eet ik met stokjes
Hoe eet ik met stokjes

Door: Adine Faber-Versluis

Een heerlijke Chinese maaltijd eet je natuurlijk lekker met stokjes op. Zo kom je goed in de stemming en geniet je extra lang van het eten. Eten met stokjes lastig? Het is makkelijker dan het eruit ziet!

4 Hoe word ik politieagent
Hoe word ik politieagent

Door: Adine Faber-Versluis

Veel mensen willen niets liever dan 'bij de politie'. Logisch; politieagenten hebben afwisselend werk en beleven elke dag wel iets. Je kunt het echter niet zomaar worden; voordat je als politieagent aan de slag kunt, moet je een heel traject doorlopen.

5 Hoe maak ik fingerfood
Hoe maak ik fingerfood

Door: Irene de Vette

Tapas, mezze, hors d’oeuvres of, gewoon op z’n Hollands: (borrel)hapjes. Fingerfood is de verzamelnaam voor al het eten dat je met duim en wijsvinger kunt eten (al dan niet met prikker). Ideaal als je veel gasten op je feestje verwacht en meer wilt dan alleen een bak chips neerzetten. Geef je feest een internationaal tintje en serveer snacks van over de hele wereld!

3 Hoe laat ik zo voordelig mogelijk dubbel glas plaatsen
Hoe laat ik zo voordelig mogelijk dubbel glas plaatsen

Door: Jelmer Soes

Je huis goed isoleren, bijvoorbeeld met dubbel glas in alle ramen, wordt steeds belangrijker. Niet alleen om in deze economisch moeilijke tijden minder kwijt te zijn aan stookkosten, het is ook gewoon beter voor het milieu en het klimaat. Dat vindt de overheid ook, daarom is de btw op allerlei isolerende maatregelen dit jaar omlaag gegaan naar 6%, en zijn er miljoenen euro’s extra vrijgemaakt voor subsidie op isolatie. Dubbel glas in je huis kan nu dus heel voordelig!

4 Hoe maak ik jam
Hoe maak ik jam

Door: Janine Bruinooge

Wat Flipje in de Betuwe kan, kun jij zelf thuis ook: jam maken. Met wat vers fruit, suiker en enkele weckpotten, beschik je binnen een mum van tijd over je eigengemaakte jam. Lekker voor op de boterham, in de taart of bij een wildschotel. Dus op naar de markt of groenteboer voor lekker veel vers fruit.

4 Hoe maak ik stoofpeertjes
Hoe maak ik stoofpeertjes

Door: Adine Faber-Versluis

Een echte herfstmaaltijd is niet compleet zonder een portie lekkere stoofpeertjes. Of je ze nu maakt voor erbij of als toetje; stoofpeertjes smaken altijd. Stoofperen maken is vrij eenvoudig, je hebt er alleen wat geduld voor nodig. Hier lees je hoe je ze zelf klaar maakt.

4 Hoe maak ik gevulde speculaas
Hoe maak ik gevulde speculaas

Door: Janine Bruinooge

De echte snoeperds onder ons laten de speculaasjes voor wat ze zijn en kiezen voor de gevulde koekvariant. Want met een dubbele laag deeg en een rijke vulling van spijs, heeft gevulde speculaas een vele sterkere speculaas- en amandelsmaak. Erg lekker, ook als het geen Sinterklaas is.

Hoe blijf ik vrienden met mijn ex-partner

Door: Mirjam Westzaan

‘Maar we blijven vrienden’, wordt er dikwijls gezegd door een stel dat besloten heeft uit elkaar te gaan. Vaak blijkt het toch lastiger dan gedacht om dit daadwerkelijk in praktijk te brengen. Verkeerde intenties, een nieuwe liefde of jaloezie kunnen spelbrekers zijn. Wil je vrienden blijven met je ex, lees dan de volgende spelregels door.

4 Hoe overleef ik een assessment

Door: Susanne Biemans

Het kan je zo maar gebeuren: je hebt je droombaan gevonden, bent succesvol door het sollicitatiegesprek en dan zeggen ze vervolgens:”Zo, nu moet je nog door een assessment.” Slik! Je weet er nog een stoer “Okay” uit te persen maar denkt ondertussen ”Help! Hoe overleef ik een assessment?!”

Hoe houd je een grafsteen in optimale staat?

Door: Femke

Het kiezen van een grafmonument voor een dierbare kan een emotioneel proces zijn. Het vinden van een passend grafmonument kan onderdeel zijn van de rouw. Door weersomstandigheden kan verval van het grafmonument optreden. Het onderhouden van het grafmonument, na het uitkiezen en plaatsen, is daarom ook erg belangrijk. Wij leggen u graag uit hoe u verval tegen kunt gaan, zodat u het grafmonument van uw dierbare als nieuw kunt houden.

4 Hoe maak ik kroepoek
Hoe maak ik kroepoek

Door: Adine Faber-Versluis

Bij een Aziatisch gerecht hoort kroepoek. Je kunt dit gewoon in de winkel kopen, heel duur is het niet. Wel is het veel lekkerder om het gewoon zelf te maken. Dit kost even tijd, maar dan heb je ook wat.

4 Hoe beleg ik in goud
Hoe beleg ik in goud

Door: Wim Guiking

Goud is sinds mensenheugenis het hoogst gewaardeerde materiële goed. Dus de bewering dat dit edelmetaal een vaste en zekere belegging is, snijdt wel hout. Maar dan moet je wel denken aan de langere termijn. Wie vandaag goud koopt, kan daar over enkele maanden of jaren een fiks verlies op lijden. Koop je nu goud voor als je kinderen of kleinkinderen groot zijn, dan zul je daar niet gauw spijt van krijgen. Maar hoe doe je dat, beleggen in goud?

Hoe maak ik voegen schoon

Door: Adine Faber-Versluis

Voegen schoonmaken, met name in de badkamer, is een klusje dat eens in de zoveel tijd uitgevoerd moet worden. Tegelvoegen worden door het vocht en stof namelijk na verloop van tijd wat vies en grauw en dat komt de uitstraling van je badkamer niet ten goede. Best een uitdaging, maar wel eentje met groots resultaat.

Hoe verzorg ik mijn mannenhuid
Hoe verzorg ik mijn mannenhuid

Door: Cindy Kamstra

Sla een gemiddeld vrouwenblad open en je wordt doodgegooid met huidverzorgingstips. Ook op internet is veel aandacht voor de verzorging van de vrouwenhuid. Heeft een mannenhuid dan geen verzorging nodig? Zeker wel. Want ook die wordt blootgesteld aan schadelijke invloeden als bijvoorbeeld kou, zonlicht en droge lucht. En ook een mannenhuid veroudert sneller als je hem niet de juiste verzorging geeft. Gelukkig realiseren steeds meer mannen zich dat een goede verzorging van hun huid belangrijk is en bovendien heel prettig. Maar veel mannen weten nog niet precies hoe ze die verzorging dan aan moeten pakken. Ben jij een van hen? Geen nood, hier vind je een duidelijke uitleg.

Hoe kan ik Amsterdams klaverjassen

Door: Noortje van Dorp

Ook al kun je Nederland met de auto in twee uur doorkruisen, verschillen zijn er talloos. Een van die verschillen zit in het kaartspelletje klaverjassen. Zo kennen we een Amsterdamse, een Rotterdamse, een Utrechtse en een Leidse variant en zijn er ook nog talloze combinaties van deze stadse versies. De Amsterdamse en Rotterdamse variant worden het meest gespeeld. Belangrijkste verschil tussen de twee is dat je bij het Amsterdams klaverjassen geen troef hoeft te spelen wanneer je (speel)maat de hoogste kaart op tafel heeft liggen. Ook hoef je niet over je maat heen te troeven. Klinkt het als abracadabra? Deze hoedoe legt je haarfijn uit hoe je Amsterdams kunt klaverjassen.

4 Hoe verwijder ik groene aanslag van tegels in de tuin

Door: Adine Faber-Versluis

Afgelopen zomer zag je terras er nog zo mooi uit. Maar na een natte herfst en winter kun je de tegels bijna niet meer zien door de groene aanslag. Het verwijderen van groene aanslag van tegels is geen leuk karweitje, maar geeft wel veel voldoening. Bovendien is het niet zo moeilijk als het lijkt.

3 Hoe verstuur ik een originele Valentijnskaart
Hoe verstuur ik een originele Valentijnskaart

Door: Cindy Kamstra

14 Februari, Valentijnsdag, is bij uitstek de dag waarop je je (geheime) liefde kunt laten weten wat je van hem of haar vindt. De meeste mensen doen dat door een Valentijnskaart te versturen, al dan niet anoniem. Je kunt zo’n kaart vanaf begin januari zo’n beetje overal kopen, vaak zelfs met voorgedrukte gedichtjes en liefdesverklaringen. Postzegel erop, in de brievenbus deponeren, en klaar. Simpel, maar wel erg standaard… Wil jij het iets origineler aanpakken, lees dan vooral even verder en maak je eigen Valentijnskaart.

Hoedoeners in de spotlight
Petra Megens
Lid sinds: 9 juni 2008
Aantal Hoedoes: 17
Noortje van Dorp
Lid sinds: 9 mei 2008
Aantal Hoedoes: 125
Erik Weijers
Lid sinds: 26 maart 2008
Aantal Hoedoes: 42
Wil je ook schrijven voor Hoedoe?
Meld je aan!